Мерцедес

Електрична Г-класа потпуно подбацила

  • Извор: Б92
  • 05.06.2025. 12:11

Чак ни Кинези, познати по љубави према електричним аутомобилима, нису жељели више од 58 примјерака.

Испоставило се да не може баш свака аутомобилска икона лако да се трансформише у електрично возило, без обзира на сав маркетинг и фанфаре.

Мерцедес је са великим ентузијазмом представио електричну Г-класу, али потенцијалне купце то очигледно није импресионирало.

Продаја је толико лоша да произвођач, према наводима из Њемачке, сада разматра промјену стратегије – укључујући увођење мотора са унутрашњим сагоријевањем у раније планирану "беби" Г-класу, модел који је првобитно замишљен као чисто електрично возило.

Електрични Г580 са ЕQ технологијом представљен је у априлу прошле године, али резултати нису испунили очекивања.

Према извјештају њемачког Ханделсблатта, продаја је разочаравајућа.

Бројеви су заиста поражавајући: у Европи је до краја априла продато само 1.450 примјерака, у Јужној Кореји 61, а у чак и у електричне аутомобиле заљубљеној Кини – свега 58 комада.

Док електрична Г-класа доживљава неуспјех, верзија са мотором на унутрашње сагоријевање и даље се продаје одлично – седам пута боље, наводи Ханделсблат.

И за разлику од модела ЕQС и ЕQЕ, чији слабији резултати се дјелимично објашњавају дизајном, електрична Г-класа изгледа готово идентично као бензинска. Па, у чему је онда проблем?

Једна од критика је да, за разлику од класичних електричних модела који имају дуг међуосовински размак, раван под и пуно унутрашњег простора, Г-класа ЕВ нуди исте димензије као бензинска верзија, али уз много већу тежину, слабију могућност вуче терета и релативно мали домет од свега 385 километара по ЕПА стандарду.

Купци луксузних возила и даље више вјерују у моћ бензинских мотора када су у питању статус и поузданост – иако је нови Г550 већ прешао са В8 на редни шестоцилиндарски мотор.

Мерцедес је већ раније ове године потврдио да, због слабе продаје ЕВ модела, поново улаже у развој СУС технологије, паралелно са лансирањем нових електричних возила.

Једно од њих је и "беби" Г-класа, али према изворима са којима је разговарао Ханделсблат, сада се озбиљно разматра и верзија са класичним мотором – или хибрид.

Ова промјена наводно јесте могућа и у овој фази, јер се мали Г заснива на ММА механичкој платформи, истој коју користи и нови Мерцедес ЦЛА, која подржава и електричне и СУС погонске системе – што оповргава раније гласине да ће користити посебну ЕВ архитектуру, преноси Б92.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.