Нови извјештај

Хоће ли електрични аутомобили ускоро бити јефтинији од класичних?

  • Извор: Индекс
  • 19.03.2024. 19:46

Електрични аутомобили су будућност, или нам се тако стално говори. Но, као и код већине сјајних и нових ствари, постоји једна или двије кваке које се крију испод помпе.

Нови извјештај аналитичке компаније Гартнер тврди да ће већ 2027. производња возила на батерије коштати произвођаче аутомобила мање од оних старомодних на гориво, пише специјализовани портал Аренаев.

Међутим, сасвим је друга прича да ли ће се то одразити на цијену у изложбеном салону.

Батерије, најскупља компонента, све су приступачније. Али још је утицајније нешто што се зове гигакастинг. Произвођачи аутомобила израђују све веће комаде каросерије аутомобила од једног комада метала, умјесто мукотрпног заваривања и лијепљења хрпе дијелова. Тесла је био родоначелник ове технике, штедећи им хрпе времена и новца у процесу.

Аналитичари сада сугеришу да би се у сљедећих неколико година цијена изградње електричног аутомобила могла изједначити, па чак и пасти ниже од његове копије на гориво.

У мање охрабрујућим трендовима та сјајна електрична возила, са својим сложеним дизајном и интегрираном батеријском технологијом, могла би да вас расплачу у сервису. Извјештај предвиђа да ће, ако упаднете у озбиљну несрећу, поправак вашег ЕВ-а коштати 30% више од поправка успоредивог аутомобила на гориво.

И док цијена уласка на тржиште електричних возила потенцијално постаје све атрактивнија, конкуренција постаје посве опака. Етаблирани произвођачи аутомобила коначно озбиљно схваћају електричну технологију. У исто вријеме, амбициозни кинески брендови попут "BYD-а и МГ-а појачавају се с моделима с агресивним цијенама. Чини се да ће преживјети само најјачи.

ЕВ стартап сцена некада је била пуна обећања о летећим аутомобилима и самовозећим чудима али... Копманије попут Луцида и Ниа суочавају се с огромним проблемима, Ривиан са својим најновијим Р2 и изненађењем Р3 очајнички покушава доћи до даха. Други су на апаратима за одржавање живота, очајнички тражећи капитал. Гартнер предвиђа да неки од ових бљештавих ЕВ нада једноставно неће преживјети године које слиједе.

Електрични аутомобили постају све модернији, али то дугорочно можда неће бити лакше за ваш новчаник. Поврх тога, трка за освајање купаца постаје бесплатна за све, а циљ се не назире. Је ли ово чиста, приступачна будућност аутомобилизма која нам је обећана? Свима ће нам требати пуно стрпљења јер одговори неће стићи тако брзо.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 12:00 Телетрговина

    Телетрговина

  • 12:15 Инстаграм, живот под филтером, документарни програм

    '' 'Инстаграм, живот под филтером, документарни програм

  • 13:10 Емисија: Досије (Р)

    Емисија која је дуги низ година дио нашег програма, 'Досије', расвијетљава догађаје у које мало ко смије да завири, проговора о актуелним темама о којима се ћути, распакује чињенице случајева злочина, криминала и корупције.

  • 13:40 Телетрговина

    Телетрговина

  • 13:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 14:00 Телетрговина

    Телетрговина