Putnički automobili

Mercedes i VW spremni da 2035. potpuno izbace SUS motore

  • Izvor: B92
  • 17.06.2022.15:47

Evropska komisija je prošle nedelje izglasala da podrži predloženu zabranu prodaje novih putničkih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropskoj uniji počevši od 2035. Novi zakon – koji je još uvijek predmet rasprava između država članica – izazvao je reakcije najvećih evropskih zemalja.

Njemačka i Francuska smatraju da je plan previše ambiciozan i skup i da će imati veliki negativan uticaj na industriju. Međutim, dva njemačka auto-giganta, Mercedes-Benz i Volkswagen, izjavili su da vjeruju da je plan ostvariv.

Volkswagen bi mogao da proda više električnih automobila od Tesle već 2024.

Proizvođač iz Volfsburga prvi je reagovao izrazivši svoju podršku zabrani SUS motora od sredine naredne decenije. Strategija "dekarbonizacije" Evropske unije je "ambiciozna, ali ostvariva", rekli su u Volkswagenu, dodajući da je pomak ka električnoj mobilnosti "nepovratan proces".

VW je takođe dodao da je to "jedini ekološki, tehnološki i ekonomski razuman način da se motori sa unutrašnjim sagorijevanjem zamjene što je prije moguće", prenosi Automotive News.

Glasovi iz Štutgarta, gdje je sjedište Mercedesa, takođe su podržali predloženu zabranu prodaje novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem. I ne samo to, već je proizvođač automobila takođe rekao da bi ovaj cilj mogao da postigne ranije nego što to nalaže novi zakon.

"Do 2030. spremni smo da budemo potpuno električni gdje god to dozvoljavaju tržišni uslovi", rekao je Ekart fon Kladen, šef spoljnih odnosa u Mercedesu, za njemačku novinsku agenciju (DPA).

"Odluka stavlja odgovornost na kreatore takve politike da obezbjede postojanje neophodne infrastrukture."

Volkswagen i Mercedes nisu jedini proizvođači automobila koji podržavaju zabranu. Ford, Stellantis i Jaguar su među kompanijama koje generalno podržavaju ukidanje motora sa unutrašnjim sagorijevanjem u Evropi od 2035.

Međutim, prije nego što se novi zakon finalizuje i odobri, mora da ga potpiše svih 27 zemalja EU. Sa velikim ekonomijama poput Njemačke, Francuske i Italije protiv zakona u svom sadašnjem obliku, ovo bi se moglo pokazati kao veoma težak zadatak.