НАСА

Научници открили планету која је дупло већа од Земље и на њој нешто врло интригантно

• Извор: Радио Сарајево
  • 27.04.2024. 22:00

Откривен је егзопланета од стране НАСА-е који је "8.6 пута" већи од Земље с присутним гасом који се углавном производи од живота.

НАСА-ин телескоп Џејмс Веб лансиран је 2021. године на ракети Ариане 5 са Свемирског центра у Француској Гвајани у Јужној Америци, а прошле године направио је врло узбудљиво откриће.

Планета

Егзопланета названа К2-18 б - такође позната као ЕПИЦ 201912552 б - орбитира око црвеног патуљка К2-18 у ономе што НАСА назива "насељивом зоном".

Налази се на удаљености од 124 свјетлосне године од Земље и има око 2.6 пута већи радијус од Земље и 8.6 пута већу масу.

Први пут је откривен НАСА-иним Кеплерским свемирским телескопом који је лансиран 2009. године, међутим, током мисије телескопа Веб, атмосфера планете је детаљније проучена.

Налази

Прошле године откривено је да К2-18б има "присуство молекула који садрже угљик, укључујући метан и угљендиоксид", открила је НАСА.

Ово откриће надограђује претходна сазнања која су сугерисала да би планета могла бити "Хијацанска егзопланета" која има потенцијал да има атмосферу богату водоником и површину прекривену океаном.

"Ове почетне опсервације Веб телескопа такође су пружиле могуће откриће молекула названог диметил сулфид (ДМС)," додала је НАСА.

Али да ли ово заиста значи да има живота на планети?

Знакови живота?

НАСА објашњава: "Много метана и угљендиоксида, и недостатак амонијака, подржавају хипотезу да би испод водоником богате атмосфере на К2-18 б могао бити океан.

"Ове почетне опсервације Веб телескопа такође су пружиле могуће откриће молекула названог диметил сулфид (ДМС). На Земљи, овај се молекул производи само од стране живота. Већина ДМС-а у атмосфери Земље емитује се од фитопланктона у морским окружењима."

Међутим, НАСА такође напомиње да величина планете може указивати да није погодна за животне облике јер "унутрашњост планете вјероватно садржи велики мантил високопритисаног леда" или је могуће да је њен океан "превише врућ да би био погодан за живот или течан".

• 22:05 Серија: Ко те шиша (12+)

''Хумористична хрватска серија 'Ко те шиша' прати Жигмунда, власника старомодног фризерског салона 'Салон за господу' и Божицу, власницу модерног салона за даме 'Колет', који се налазе један прекопута, на једном загребачком тргу, а дијели их само кафаница 'При Таубеку'.

• 22:35 Вечерње вијести

Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

• 22:50 Серија: Ел Чапо (16+)

''''Телевизијска серија о једном од најпознатијих нарко босова - Јоакину "Ел Чапу" Гузману.

• 23:30 Ноћни програм