YouTube је објавио да укида Трендинг страницу и Трендинг 'now' листу, које су годинама приказивале најпопуларније клипове на платформи. Умјесто њих, уводи се нови систем категоријских топ-листа унутар секције YouTube Charts, што означава крај јединственог погледа на “шта је тренутно хит”.
Компанија каже да овај потез боље одражава начин на који корисници данас откривају популаран садржај, јер су трендови постали више везани за нишне заједнице и микро-трендове.
Нови систем прати навике корисника, не масовну виралност
Убудуће ће се пратити посебне категорије, као што су:
Trending Music Videos
Weekly Top Podcast Shows
Trending Movie Trailers
Јутјуб планира да у будућности дода још оваквих листа. Истовремено, компанија тврди да ће персонализоване препоруке остати главни начин за откривање новог садржаја. Сви који желе преглед садржаја ван алгоритамских препорука, могу га и даље пронаћи кроз експлоре мени, канале креатора и subscriptions feed.
Разлог за ову промјену лежи у подацима: посјете Трендинг страници опадају већ годинама, јер корисници сада трендове откривају преко препорука, коментара и претраге. Јутјуб признаје да се навике гледалаца радикално мијењају, нарочито у посљедњој деценији.
Креатори добијају нове алате, а публика више персонализације
Јутјуб поручује да се неће одрећи подршке креаторима - кроз Inspiration Tab у Јутјуб Студију, они и даље добијају приједлоге на основу актуелних интересовања публике.
У припреми је и нова функција названа "Hype", која ће омогућити гледаоцима да "погурају" занимљиве клипове мањих креатора.
(Телеграф)