Large banner

Извор:

Б92

28.04.2025

12:47

Коментари:

0

Подијели:

Стивен Спилберг открио која три филма су била најтежа за снимање

Стивен Спилберг открио која три филма су била најтежа за снимање

Током досадашње каријере, само три филма Стивен Спилберг је означио као најтеже за реализацију.

Како преноси портал Фар Аут Магазин, Спилберг је у једном интервјуу поводом филма Играч број 1 из 2018. године признао да је рад на том пројекту био једно од најзахтјевнијих искустава у његовој каријери.

"Одмах сам схватио колико ће снимање бити тешко. Ово је трећи најтежи филм који сам икада снимио, послије Ајкуле и Спасавања редова Рајана, баш тим редослиједом", открио је тада славни редитељ.

Објаснио је да није био сигуран да ли ће успјети да на прави начин прикаже причу с обзиром на своје године, тада је имао 72,  и да га је бринуло да би величина пројекта могла засјенити његово насљеђе.

"Био сам исцрпљен већ и од самог размишљања о томе шта ме чека ако прихватим овај пројекат, и помислио сам: 'Можда редитељ у својим двадесетим годинама не би био толико застрашен јер још нема довољно искуства које би га плашило.' Али толико су ме одушевиле могућности које нуди филм да сам рекао: 'Ако упаднем у проблеме, замолићу неког од својих млађих колега да ми помогне'", додао је Спилберг.

Зашто су ови филмови били изазовни за снимање?

Ајкула је приказана у биоскопима 1975. године, а само снимање било је врло проблематично. Већи дио филма сниман је на отвореном мору. Механички морски пас, назван Брус, често се кварио, а временске неприлике и високи таласи додатно су отежавали продукцију.

Због тога је Спилберг морао да импровизује и више се ослањао на музику, камеру и изградњу тензије, него на самог морског пса. 

Такође, буџет је са планираних четири милиона долара нарастао на девет милиона, а снимање које је требало да траје 55 дана продужило се на 159 дана.

И снимање чувеног филма Спасавање редова Рајана било је изузетно захтјевно. Уводна сцена искрцавања на Нормандију, која траје готово 30 минута, снимана је пуна четири седмице, са хиљадама статиста и бројним пиротехничким ефектима. 

Глумци су морали да прођу интензиван војни тренинг под вођством бившег маринца Дејл Даја, како би на сопственој кожи осјетили физичке и психичке изазове рата. 

Међутим, Спилберг је намјерно из тог тренинга изузео Мета Дејмона како би изазвао осјећај отуђености међу колегама, сличан оном који његов лик доживљава у филму.

Као трећи филм који му је био посебно изазован, Спилберг је издвојио Играча број 1. Главни проблем био је што се већи дио радње одвија у виртуелном свијету ОАСИС, који је у потпуности компјутерски генерисан.

Глумци су морали да снимају у специјалним одјелима за биљежење покрета, у празним просторима, док је Спилберг морао унапријед да замисли како ће изгледати коначна сцена. Усклађивање глумачких перформанса са компјутерском анимацијом и виртуелним окружењем било је изузетно захтјевно на свим нивоима продукције, преноси б92.

Large banner