ATV

Испробајте

Два начина да се ослободите стреса за мање од пет минута

  • Извор: Магазин новости
  • 25.09.2023. 22:28

Стрес је у модерном друштву све присутнији. Зато је важно да научимо да га на вријеме препознамо и са њим се суочимо.

"Важно је признати осећај и користити стратегије суочавања. У супротном, стрес би могао да постане хроничан, што може наштетити вашем здрављу и утицати на ваше тијело и физички и психички", каже Мелиса Дауд, лиценцирани брачни и породични терапеут за Everyday Health.

Психолози су навели пет брзих техника за уклањање стреса које вам могу помоћи у тренутку и које трају пет минута (или мање):

Неколико пута дубоко удахните

"Постоји веома блиска веза између духа и тела. Али када је ваше дисање мирно и одмјерено, и ваше тијело се смирује", каже др Мишел Досет, доцент медицине на Харвардској медицинској школи.

Када сте под стресом, ваше дисање се може убрзати, што подиже крвни притисак и убрзава откуцаје срца, према Америчком удружењу за срце (АХА).

Савjет: Сједите удобно у столицу са савијеним кољенима и опуштеним раменима, главом и вратом. Ставите једну руку на стомак, а другу на груди. Полако удахните кроз нос тако да се стомак помјери према вашој руци. Рука на грудима остаје што мирнија. Издахните, затегните мишиће стомака и пустите их да падну унутра док избацујете ваздух кроз стиснуте усне. Рука на горњем дијелу груди остаје што мирнија.

Изађите напоље

Још једно тренутно средство за ублажавање стреса је излазак у природу или бар само изван затвореног прозора.

Природно окружење може аутоматски да привуче нечију пажњу истовремено изазивајући осјећај задовољства.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: