Потрошачки центар извјештава о новом таласу „phishing“ превара који је посебно усмјерен на клијенте Шпаркасе банке. У е-маиловима који изгледају увјерљиво и аутентично, преваранти траже да се потврде лични кориснички подаци. Поруке су израђене у дизајну Шпаркасе банке и садрже повезницу која води на лажну интернетску страницу.
Нова опомена из Шпаркасе: Милионима клијената пријети финансијски губитак
Циљ превараната је прикупити осјетљиве информације као што су приступни подаци за онлине банкарство, бројеви рачуна или информације о кредитним картицама. С тим подацима могу неовлаштено приступити рачунима и проузроковати финансијску штету. Посебно је опасно што нападачи у е-маилу врше притисак на кориснике спомињући блокаду рачуна или ограничен приступ.
Како препознати лажни е-маил и превару? Потрошачки центар и Шпаркасе савјетују на шта обратити пажњу:
Обраћање попут „Поштовани корисниче“ или „Поштована кориснице“
Сумњива или непозната адреса пошиљаоца
Позив да се кликне на повезницу и унесу подаци
Недостатак логотипа Шпаркасе банке у е-маилу
Што учинити у случају преваре?
Ако сте због phishing поруке дали своје податке, одмах контактирајте своју пословницу Шпаркасе како би радник могао блокирати приступ онлине банкарству. Бесплатан број за хитно блокирање у Њемачкој је 116 116.
Овај број користи не само Шпаркасе, већ и друге банке, попут Volks- und Raiffeisenbanken, Deutsche Bank, Commerzbank и Postbank.
За блокаду картице или приступа рачуну биће потребни сљедећи подаци:
Име власника картице и датум рођења (за провјеру идентитета)
Назив банке или банковни број (БЛЗ)
Број рачуна или ИБАН
Phishing превара код корисника Шпаркасе: Потрошачки центар прима дојаве
Ако примите сумњив е-маил с позивом на потврду података, ни у којем случају немојте кликати на повезнице нити давати личне податке. Сумњиве е-маилове можете пријавити на адресу: phishing@verbraucherzentrale.nrw. Додатну сигурност пружа и позив властитој пословници Шпаркасе, која може потврдити је ли упит легитиман.