У понедељак биће тачно три године откако је Ауди обећао да ће посљедњи модел са мотором на унутрашње сагорјевање лансирати 2025. године и да ће од 2026. нудити искључиво електричне аутомобиле.
Планирано је да производња бензинаца потпуно престане до 2033. године, осим у Кини, гдје би могла бити продужена у зависности од потражње. Међутим, ти планови се сада мјењају.
Генерални директор Аудија Гернот Делнер рекао је за Аутокар да ће марка највјероватније наставити производњу бензинаца све до 2035. године – а можда и дуже.
Објаснио је да ће јака продуктна офанзива до 2026. дати компанији флексибилност да настави са моторима са унутрашњим сагорјевањем још "седам, осам, можда чак и 10 година".
Такође је нагласио да ће све зависити од потражње купаца:
"Видјећемо како ће се тржишта развијати. Већ смо одлучили да ћемо продужити производњу и послије претходно најављених рокова."
Ову најаву претходно је дао бивши генерални директор Маркус Дисман, док је Делнер преузео функцију у септембру 2023, преноси б92.
Иако је Ауди био принуђен да прекине производњу модела Q8 Е-Трон и затвори једну фабрику због лоше продаје, продаја осталих електричних модела биљежи раст.
У првом кварталу 2025, Ауди је испоручио 30,1% више електричних возила у односу на исти период прошле године – укупно 46.371 примјерак.
Поређења ради, БМВ је продао 86.449 електричних аутомобила, док је Мерцедес завршио квартал са 40.706 испоручених јединица.
Очекује се да ће нови, јефтинији електрични модел из А3 сегмента, који стиже сљедеће године, додатно повећати продају ЕВ модела јер ће бити приступачнији од Q4 Е-Трона.
Ипак, бензинци не одлазе још дуго. Нови модели попут А5, А6 и потпуно новог Q3, представљеног у понедјељак, остаће у понуди сигурно до средине 2030-их. Многи од њих добиће и снажне С и РС верзије.
Није познато шта ће Ауди учинити ако ЕУ остане при забрани продаје нових бензинаца од 2035. Могуће је да ће их тада повући из понуде – али само за тржишта на које се забрана односи.
Све велике европске аутомобилске компаније суочавају се са истим изазовом и неће чекати посљедњи тренутак за доношење одлука, с обзиром на то да су стратешке промјене овог типа дугорочне.
Мерцедес је, попут Аудија, ревидирао свој план да постане потпуно електричан до 2030. и такође ће наставити да нуди бензинце још годинама. Међу њемачком "великом тројком", само БМВ никада није званично најавио крај за моторе са унутрашњим сагорјевањем, увијек наглашавајући важност избора за потрошаче и проблематичну инфраструктуру за пуњење.
Ауди и Мерцедес признају да транзиција иде спорије него што се очекивало – и прилагођавају своје планове реалности тржишта.