Амерички гигант

Форд: Људе више не занима шта им је испод хаубе

  • Извор: Б92
  • 17.06.2025. 09:20

Форд вјерује да су дани када су мотори са унутрашњим сагоријевањем дефинисали аутомобиле углавном иза нас.

И то не само због пораста популарности електричних возила, већ и због промене у начину размишљања потрошача.

Људи више не маре као некада за то шта покреће аутомобил, рекао је Џон Лоулер, потпредсједник Форда, током конференције коју је организовала компанија Бернштајн.

"Не мислим да потрошачи данас размишљају о погонским системима као пре 30 година. Тада су мотори одређивали шта је аутомобил – коњске снаге, запремина, обртни момент, све. Мислим да је то данас у великој мјери нестало", изјавио је Лоулер.

Иако се љубитељи аутомобила можда не би сложили с овом тврдњом, чињеница је да већина купаца данас има друге приоритете.

У 2025. години, при куповини новог аутомобила, важнији су дизајн, мултимедија, безбиједносни и системи асистенције...

Занемаривање интересовања за СУС моторе додатно је убрзано због све строжијих еколошких прописа који произвођаче тјерају да смањују запремине мотора.

Осим ријетких изузетака попут Тојотиног ГР Јариса или ГР Короле са троцилиндарским моторима, мали мотори данас више не изазивају ентузијазам.

У 1990-им, које је Лоулер поменуо, постојала је много већа разноликост занимљивих модела. Данас је то прошлост, посебно у Европи гдје ће од 2035. године, према тренутно важећим плановима, сви нови аутомобили морати да буду без СУС мотора.

Мерцедес-АМГ Ц63 са четвороцилиндарским мотором је примјер како укидање великих мотора удаљава купце.

Иако хибридни систем доноси боље перформансе, многи и даље чезну за старим В8-ицама.

Форд се још увијек држи В8 мотора у Мустангу, али 5.0 литарски агрегат постаје све теже продати у Европи због високих пореза на емисије и радну запремину.

Осим тога, тржиште су преплавили СУВ модели, чији купци више цијене пространост, безбиједност и мултимедију него снагу и врсту мотора.

Аутомобилски ентузијасти су одувијек били мањина – а сада се та групација додатно смањила. Уз долазећу електрификацију, ситуација за љубитеље класичних мотора дјелује све суморније.

Ипак, није све изгубљено. Нови спортски хибриди попут Хонде Прелуде можда ће продужити живот класичним моторима још неко вријеме.

Синтетичка горива такође могу добити на значају, па остаје нада да ће произвођачи ипак наћи начин да одрже страст према моторима живом, преноси б92.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: