MiBot je električno vozilo za jednog putnika japanske kompanije KG Motors, koje je manje čak i od najkompaktnijih "kei" automobila, jeftinije od mnogih električnih bicikala i spremno da promijeni način na koji se krećemo po gradovima.
Sa nevjerovatnom cijenom od samo 6.500 evra, ovaj mali ЕV već osvaja publiku – i prije nego što je fabrika istočno od Hirošime uopšte počela sa radom (startuje u oktobru 2025.), zabilježeno je više od 2.250 narudžbina.
U pretrpanim japanskim gradovima veličina je presudna, a MiBot tu briljira.
Sa dužinom od svega 2.490 mm, ovaj model čiji prednji i zadnji dio izgledaju gotovo identično, kraći je čak i od Citroena Ami i dovoljno mali da stane u tovarni prostor kombija Toyota HiAce.
Osnivač startap kompanije Kazunari Kusunoki stvorio ga je za uske gradske ulice u kojima veliki automobili izgledaju kao dinosauri izgubljeni u lavirintu.
Sa samo jednim sjedištem i bez prostora za veći prtljag, MiBot nije napravljen za prevoz tereta ili duža putovanja – on je savršen za solo vozače i svakodnevne gradske obaveze.
Domet od 100 km možda zvuči skromno, ali je sasvim dovoljan za kratke vožnje i gradske zadatke.
Dizajn spolja evocira nostalgičan šarm, dok je unutrašnjost čista funkcionalnost: jedno sjedište, jednostavna komandna tabla i kompaktan ekran za navigaciju i muziku.
Tihi motor od 6,7 KS postavljen pozadi i obezbjeđuju maksimalnu brzinu od 60 km/h. Punjenje baterije kapaciteta 7,68 kWh traje oko pet sati na standardnoj kućnoj utičnici.
Po cijeni od oko milion jena (oko 6.500 evra), MiBot više nego pristupačan za prosječnog japanskog kupca.
KG Motors želi da uzdrma japansko tržište koje je do sada bilo prilično skeptično prema električnim vozilima.
Kusunoki ima ambiciozan cilj – da električne automobile učini toliko jeftinim i praktičnim da im niko ne može reći "ne". Planira da proizvede 3.300 jedinica do marta 2027, a zatim i 10.000 godišnje.
Iako tržište Japana kasni za Еvropom i Kinom, a zabrinutosti oko dometa i mreže punjača još uvek traju, MiBot nudi upravo ono što je potrebno za gradski život.
Ako KG Motors uspje, MiBot bi mogao da promijeni definiciju električnog vozila – ne kao luksuznog, skupog gedžeta, već kao jednostavnog i pristupačnog alata za svakodnevicu.
(b92)