Test

Koliko je električnom automobilu potrebno da pređe 1000 km

  • Izvor: Indeks
  • 12.02.2024. 17:57

Citroen je organizovao veoma zanimljiv test. Odlučili su da saznaju koliko je električnom automobilu potrebno da pređe udaljenost od 1000 km, ali uzimajući u obzir sve kriterijume: kapacitet baterije, potrošnju energije, odnosno brzinu punjenja. Dijelom su se vodili i činjenicom da su ih brojni proizvođači električnih automobila, kako bi povećali domet svojih vozila, opremili težim i skupljim baterijama koje troše više energije.

Citroen je sarađivao s UTAC-om, globalno priznatom grupom na polju automobilskih testova, validacija i sertifikacija. Pitanje koje im je postavljeno bilo je jednostavno: koliko vremena je potrebno da se pređe 1000 km električnim vozilom, tačnije e-C4 X?

To je pitanje sa kojim se kupac suočava kad pogleda specifikacije: veličina baterije, sertifikovani domet, težina, brzina punjenja itd., a bez potpunog razumijevanja kako se to sprovodi u korištenje u stvarnom svijetu.

Kako bi obezbijedio referentne tačke, UTAC je dobio zadatak da sprovede test pod strogo sličnim uslovima gdje su u poređenju bila veoma slična konkurentska vozila: Reno Megan, Е-Teh, Volksvagen ID.3 i MG 4. Mjesto testiranja je bila staza 50-ak kilometara udaljena od Pariza, što znači da u jednačinu nisu ulazili uslovi na saobraćajnicama.

I konačno, Citroen e-C4 X se pokazao kao najbrži u realizovanju 1000 km s ukupnim vremenom, uključujući punjenje, od 11 sati i 57 minuta. Njegovim konkurentima je za istu udaljenost bilo potrebno između 14 i 67 minuta više. Rezultati su, dakle, uslovljeni nižom potrošnjom energije i optimizovanim vremenima punjenja.

S obzirom na to da je test organizovao i finansirao Citroen, naravno da ne možemo biti u potpunosti sigurni u objektivnost kriterijuma, zato nećemo ni otkrivati poredak, ali je veoma pohvalno vidjeti da se u "svakodnevni" jezik prevode širokoj javnosti vrlo teško shvatljivi pojmovi vezani za električna vozila.

Pratite nas i putem Vibera