Trka izdržljivosti koja traje 24 sata će uskoro promijeniti pravilnik.
24 časa Le Mana je vjerovatno i najpoznatija automobilistička trka na svijetu, a kako i sama riječ kaže – radi se o trci izdržljivosti i traje 24 sata.
Svaki tim ima svoja vozila i podeljeni su u grupe pa se vozači smjenjuju na nekoliko sati.
Organizatori ove svetski poznate trke objavili su da će promijeniti pravilnik za 2025. godinu i te promene su vezane za kvalifikacije.
Kako funkcioniše kvalifikacioni format za 24 časa Le Mana (2025):
Format kvalifikacija za 24 časa Le Mana podseća na F1 kvalifikacije s nokaut sistemom, koje su uvedene 2006. godine – ali sa svojim specifičnostima, prilagođenim višeklasnoj prirodi trke.
Trka se vozi u tri klase:
Hipercar – najbrža klasa, bori se za ukupnu pobjedu i pol poziciju.
LMP2 – prototipi druge klase, bore se za pobejdu u svojoj kategoriji.
LMGT3 – automobili bazirani na GT modelima iz serijske proizvodnje, takođe bore se u svojoj klasi.
Srijeda, 11. jun – Kvalifikacije (Q1)
Svi automobili izlaze na stazu u dvjema odvojenim sesijama:
Hipercar klase voze posebno.
LMP2 i LMGT3 klase voze zajedno.
Cilj: ući među najbrže u svojoj klasi kako bi se kvalifikovali za Hyperpole u četvrtak.
Ko prolazi dalje?
15 najbržih Hypercar automobila.
12 najbržih LMP2 automobila.
12 najbržih LMGT3 automobila.
Četvrtak, 12. jun – Hiperpole (Q2 i Q3)
Hiperpole se sastoji iz dve runde:Hiperpole 1 (Q2)
U ovoj fazi se radi dodatna eliminacija:
5 najsporijih Hipercar automobila ispada.
4 najsporija LMP2 i 4 najsporija LMGT3 ispadaju.
Hiperpole 2 (Q3)
Preostali najbolji iz svake klase bore se za pol poziciju u svojoj kategoriji:
10 Hypercar automobila vozi za ukupni pol.
8 LMP2 automobila vozi za klasni pol.
8 LMGT3 automobila vozi za klasni pol.
Ovaj sistem kvalifikacija kombinuje brzinu i pritisak nokaut formata, kako bi se najbolje posade izborile za startne pozicije. Ulog je posebno velik za Hipercar klasu, koja se bori ne samo za klasnu, već i ukupnu pobjedu u najpoznatijoj trci izdržljivosti na svijetu, prenosi b92.