Bezbjednost saobraćaja

Počela kampanja "Niti jedna čaša prije vožnje"

  • 14.12.2018. 19:31

Snijeg, poledica, smanjena vidljivosti i uz sve to alkohol u krvi, koji je glavni krivac, nerijetko dovode do saobraćajnih nezgoda. Kampanjom “Niti jedna čaša prije vožnje” želi da se probudi svijest građana i smanji broj onih koji voze pod uticajem alkohola. Vožnja i alkohol ne idu zajedno, naglašava direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja Milija Radović. 

Ovo je period slava, period praznika, kada se po običaju kod nas više konzumira alkohol. Već sa 0.5 promila alkohola u krvi ili sa dvije čašice pića rizik od nastanka sabraćajne nezgode je dva puta veći u odnosu na ono kada niste konzumirali alkohol," kaže Milija Radović, direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja RS. 

Uzrok 10 odsto svih saobraćajnih nesreća u Srpskoj upravo je alkohol. U prvih 11 mjeseci ove godine iz saobraćaja je isključeno 17.890 vozača, od kojih 13.892 onih koji su vozili pod uticajem alkohola, kaže Goran Šmitran inspektor policije za bezbjednost saobraćaja. U saobraćajnim nesrećama, od 15. decembra 2017. godine, pa do kraja januara, evidentirano je 23 poginulih, 81 teško povrijeđenih i 389 lica sa lakšim povredama. Brojke pokazuju ozbiljnost problema, kaže Šmitran.   

"Kada uzmemo da je za 11 mjeseci ove godine smrtno stradalo 112 lica, u 104 nezgode, i povrijeđeno 586 lica, u 496 saobraćajnih nezgoda, to je jedna brojka koja je impozantna i koja u svakom slučaju zahtjeva adekvatan odgovor, kako preventivno tako i represivno," kaže Šmitran. 

Vodimo računa i razmišljajmo o porodicama, svojim ali i tuđim, koje može zadesiti nesreća zbog naše neodgovornosti, poručuju iz Auto-moto saveza. Želio bih da nam ove zime telefon zazvoni što manje, kaže Ranko Babić, generalni sekretar Auto-moto saveza RS. 

"Kada se to već nažalost dogodi i kada je saobraćajna nezgoda prouzrokovana Auto-moto savez je tu da pomogne svima kojima je potrebno. Imate besplatan broj 1285 i besplatan prevoz nakon saobraćajne nesreće, i vozila i putnika u vozilu," kaže Babić.

Kampanja će se sprovoditi u čitavoj Republici Srpskoj, sve do 31. januara 2019. godine. Podržali su je i pridružili joj se iz Odsjeka za saobraćaj i puteve grada Banjaluka i kompanije Molson Kors.