Прекривена дубоким океанима

Астрономи открили нову планету

• Извор: Спутник Србија
  • 08.03.2024. 22:53

Астрономи су посматрали удаљену планету која би могла да буде прекривена дубоким океанима.

Опсервације које је начинио свемирски телескоп Џејмс Веб откриле су водену пару и хемијски "потпис" метана и карбон диоксида у атмосфери егзопланете, која је два пута већа од Земље и налази се на око 70 свјетлосних година удаљености, пренио је Гардијан.

Оваква хемијска мјешавина је у складу са воденим свијетом гдје би океан покривао цијелу површину и атмосфером богатом водоником, према истраживачима са Универзитета у Кембриџу.

- Океан би могао да буде топао 100 степени или више. На високом атмосферском притиску, овако топао океан би могао да буде течан, али се не зна да ли би могао да буде насељив животом - рекао је професор Нику Мадхусудан, који је био на челу анализе.

Овакав закључак је објављен у журналу "Astronomy and astrophysics letters", али га је оспорио канадски тим, који је направио додатне опсервације исте егзопланете, познате као ТОИ-270д.

• 12:40 Емисија: Народ прича (Р)

Ауторска путописно-репортажна емисија новинарке Биљане Стокић.

• 13:10 Емисија: Енерго клуб (Р)

Релевантне актуелности из области производње електричне енергије.

• 13:55 Вијести

Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

• 14:00 Емисија: Ћирилица (Р)

Провокативна питања и још провокативнији одговори, бујица опречних ставова и речи, теорије и докази, неоткривено – све носи уреднички потпис Марића који на интересантан начин сучељава различита мишљења и огољава стварност.

• 16:10 По свијету са Робертом (Р)