За мање од мјесец дана, начин на који користимо интернет могао би се радикално промијенити. OpenAI, компанија која стоји иза ChatGPT-а, планира да покрене сопствени веб прегледач који ће се у потпуности ослањати на вјештачку интелигенцију. Овај потез би могао да пољуља доминацију Google Chrome-а, који је годинама држао водећу позицију на тржишту прегледача.
Прегледач са вјештачком интелигенцијом
Како извјештава Ројтерс, позивајући се на изворе блиске компанији, нови прегледач ће бити више од обичног софтвера за прегледање веба. Биће заснован на вјештачкој интелигенцији (AI) технологији, сличној оној која покреће ChatGPT, што значи да корисници више неће морати да траже информације на традиционалан начин, већ ће моћи да комуницирају са интернетом путем дијалога, као да разговарају са дигиталним асистентом.

Драган снимао уживо пожар на Тасосу, сумња се да је овдје букнуо: Са дјевојком сам, гдје да бјежимо?
Умјесто претраживања на Гуглу, отварања линкова, читања десетина текстова и самосталне анализе података, нови прегледач ће сажето сумирати најважније информације, предлагати рјешења, генерисати садржај и аутоматизовати задатке – све у реалном времену.
Више од прегледача: потенцијална прекретница за дигитални свијет
На први поглед, лансирање новог веб прегледача може изгледати као још један пословни потез. Међутим, у контексту тренутне доминације великих играча попут Гугла, Мајкрософта и Епла, и чињенице да ChatGPT тренутно користи преко 400 милиона људи недјељно, јасно је да је ово један од најамбициознијих производа који је изашао из Силицијумске долине у посљедњој деценији.
Још узбудљивије је чињеница да OpenAI већ има корисничку базу навиклу на коришћење вјештачке интелигенције у свом свакодневном раду, што значи да ће усвајање новог прегледача вјероватно бити брзо и широко распрострањено.
Хоћемо ли плаћати за претрагу интернета?
Према гласинама из индустрије, нови AI прегледач би могао бити услуга заснована на претплати, слична ChatGPT Plus-у. То значи да ако корисници желе пуну функционалност, можда ће морати да унесу број кредитне картице и плате мјесечну накнаду. Питање је да ли је корисничко искуство које нуди толико револуционарно да би људи били спремни да плате за оно што су добијали бесплатно.
Али ако нова платформа заиста уклони буку, смањи вријеме и учини интернет ефикаснијим, претплате би могле постати нова норма у прегледању веба.
Отворени изазов за Google
Гуглова доминација у свијету претраге није озбиљно доведена у питање годинама. Али нови AI прегледач од OpenAI-а долази у вријеме растућег незадовољства корисника претрпаним резултатима, огласима и SEO манипулацијама. Ако нови алат успије да понуди персонализованије, брже и прецизније искуство, могао би да представља први озбиљан изазов за Гуглову претрагу у дигиталном добу.
Револуција је (скоро) почела
За сада, OpenAI није званично објавио тачан датум објављивања новог прегледача, али према поузданим изворима, то би се могло догодити већ у наредне три недјеље. Технолошка заједница жељно ишчекује више детаља – јер ако се предвиђања остваре, наш однос са интернетом више никада неће бити исти.
(Телеграф)