Велика промјена

Јутјуб уводи строга правила: Ови канали више неће моћи да зарађују

  • Извор: Телеграф
  • 10.07.2025. 11:07

Јутјуб је најавио велику промјену својих правила за монетизацију, која ступа на снагу 15. јула. Платформа пооштрава политику према неаутентичном садржају, нарочито видеима који су генерисани уз помоћ вештачке интелигенције и који се сматрају “масовно произведеним” или “репетитивним”.

Иако Јутјуб тврди да је ово само “мања измјена” постојећих смјерница, јасно је да је у питању покушај да се сузбије бујање АИ садржаја на платформи.

У центру ове акције налази се тзв. АИ слоп - садржаји ниске вредности направљени генеративним алатима, попут снимака са компјутерски генерисаним гласовима, фоткама са интернета и препричаним вестима, који све чешће харају трендинг секцијама.

Циљано чишћење Јутјуб АИ канала са YPP листе

Ове измјене погађају Јутјуб Партнер Програм (YPP), односно све креаторе који зарађују путем реклама на својим каналима. Званична страница за подршку објашњава да је “оригиналност” одувијек била основни услов за зараду, али нова правила сада додатно прецизирају шта се тачно сматра неаутентичним садржајем у ери вјештачке интелигенције.

Иако неки креатори изражавају забринутост да ће промјене утицати на "reaction" или clip-based видее, из Јутјуба поручују да се то неће десити. Рене Ричи, који води тим за везу са креаторима, изјавио је да је циљ само да се јасно препозна кад је нешто “масовно, репетитивно и спамерски”, и да се такав садржај не награђује.

АИ садржај као пријетња угледу платформе

Проблем је у томе што данас практично свако може да направи лажни видео о стварним догађајима, користећи алате за генерисање текста, гласа и слике. Већ постоје популарни канали са АИ музиком, true crime причама генерисаним у целости помоћу АИ-ја, па чак и лажни клипови у којима “наступа” директор Јутјуб, Нил Мохан - све то без да неко стварно стоји иза садржаја.

Зато овај потез Јутјуба не треба посматрати само као техничку корекцију правила. Платформа покушава да спаси свој кредибилитет, јер превише АИ слоп садржаја може да уништи повјерење корисника, али и вриједност самог бренда. Ако се ништа не предузме, отвара се простор за масовне преваре, дезинформације и комерцијализацију садржаја који ни по чему не заслужује пажњу.

(Телеграф)

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: