"Svaka je novi svijet"

NASA potvrdila: Otkriveno 5.000 egzoplaneta

• Извор: Телеграф
  • 22.03.2022. 21:58

Broj potvrđenih egzoplaneta upravo je prešao granicu od 5.000, što predstavlja proizvod 30-godišnjeg istraživanja Svemira koje su vodili NASA svemirski teleskopi.

Nova grupa od 65 planeta koje se nalaze izvan našeg solarnog sistema pridružila se NASA-inoj arhivi egzoplaneta (Exoplanet Archive), izazivajući slavljeničko raspoloženje.

"To nije samo broj", rekla je Džesi Kristijansen, vodeća naučnica u Exoplanet Archive projektu.

"Svaki [broj] od njih je novi svijet, potpuno nova planeta. Uzbuđena sam zbog svake, jer ne znamo ništa o njima".

Prve egzoplanete su potvrđene početkom 1990-ih, što znači da smo postavili impresivan tempo za naučna otkrića. NASA je objavila da je broj planeta dostigao 4.000 u junu 2019. i bilo je potrebno manje od tri godine da se toj cifri doda još hiljadu.

Za to možemo zahvaliti neumornom radu istraživača i podacima prikupljenim prilikom misija poput sada penzionisanog svemirskog teleskopa Kepler i trenutno operativnog satelita za istraživanje tranzitnih egzoplaneta (TESS) za pronalaženje svih ovih udaljenih planeta.

Naučnici ne traže egzoplanete samo iz zabave (iako je zabavno). Oni takođe traže znakove da bi neke od planeta mogle biti nastanjene. Očekuje se da će nam nedavno lansirani svemirski teleskop Džejms Veb reći mnogo više o egzoplanetama i njihovoj atmosferi, prenosi "Telegraf.rs".

• 09:00 Серија: Крваво цвијеће (Р)

Страсна љубавна прича двоје појединаца.

• 10:15 Ловачки савети

ТВ серијал "Ловачки савети" се бави саветима за ловце и оне који би то да постану.

• 10:55 Серија: Истине и лажи (12+)

Серија, која је доживљела велики регионални успјех, и даље је на самом врху гледаности, у вама ће сигурно измамити најискренија осећања, а препрекама, динамиком и напетим развојем судбина ликова, 'купиће вас' и постати ваша омиљена домаћа серија.