Naučnici objavili

NASA pronašla uzorke koji nagovještavaju život na Marsu (VIDEO)

• Извор: Агенције
  • 16.09.2022. 15:15

Naučnici NASA objavili su da je njihov rover "Perseverance" (istrajnost) pronašao neke od najvažnijih uzoraka organskog porekla do sada, koji idu u korist misije utvrđivanja postojanja života na Marsu.

Nekoliko nedavno prikupljenih uzoraka uključuje organsku materiju, što ukazuje na to da je krater "Јezero", koji je vjerovatno nekada "držao" jezero i deltu koja se ulivala u njega, imao potencijalno naseljenu sredinu prije 3,5 milijardi godina.

- Stijene koje smo istraživali u dijelti imaju najveću koncentraciju organske materije koju smo do sada pronašli tokom ove misije - rekao je Ken Farli, naučnik projekta "Perseverance" na Kalifornijskom institutu za tehnologiju u Pasadeni.

Misija rovera, koja je počela na Crvenoj planeti prije 18 mjeseci, uključuje traženje znakova drevnog mikrobnog života. Trenutno, rover sadrži 12 uzoraka stijena.

Lokacija delte čini krater "Јezero", koji se proteže na 45 kilometara, geološke karakteristike u obliku lepeze, koja je nekada bila prisutna na mjestu gdje se rijeka spajala sa jezerom, pri čemu čuva "slojeve marsovske istorije" u sedimentnoj stijeni, koja je nastala kada su se čestice spojile u ovom okruženju koje je ranije bilo ispunjeno vodom.

Interesantno je da je NASA ovom mjestu na Marsu dala ime "Јezero", na srpskom jeziku, jer svojim reljefom podsjeća na malu opštinu Јezero u Republici Srpskoj, koja ima 1.100 stanovnika.

Do novih uzoraka rover je došao nakon što je istraživao dno kratera Јezera i pronašao dokaze u magmatskim stijenama.

- Delta je, sa svojim raznovrsnim sedimentnim stijenama, u kontrastu sa magmatskim stijenama nastalim kristalizacijom magme, a otkrivenim na dnu kratera - rekao je Farli.

Tim misije je jednu od stena koje je Perseverance uzorkovao nazvao "Wildcat Ridge".

Naučnici su objasnili da je stijena vjerovatno nastala kada su se blato i pijesak nataložili u jezeru sa slanom vodom dok je ispario prije milijardu godina.

Analizom instrumenata otkriveno je da su organski minerali vjerovatno aromati ili stabilni molekuli ugljenika i vodonika, koji su povezani sa sulfatima.

- Iako samo otkrivanje ove klase organskih materija ne znači da je život definitivno postojao, ovaj skup zapažanja počinje da liči na neke stvari koje smo vidjeli ovdje na Zemlji - rekao je Šarma.

"Perseverance" je, kao i rover "Curiositi" ranije, pronalazio organsku materiju na Marsu, ali ovog puta, otkrivanje se dogodilo u oblasti u kojoj je možda nekada postojao život.

Plan je da neke buduće misije NASA donesu sve ove uzorke na Zemlju, kako bi bili detaljno analizirani.

• 18:55 Маркетинг

• 19:00 АТВ Вијести

Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

• 19:40 Маркетинг

• 19:42 Спорт

Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

• 19:49 Маркетинг

• 19:50 Временска прогноза

Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.