NASA

Naučnici na pragu otkrića goriva za život u svemiru

• Извор: Агенције
  • 07.09.2023. 12:05

Kako navode britanski naučnici, na pragu su otkrića novih izvora energije koja bi mogla da omogući astronautima duži boravak na Mjesecu. Istraživanja su povezana sa NASA programom "Artemis".

Naučnici sa Univerziteta Bangor dizajnirali su nuklearne ćelije, veličine zrna maka, koje mogu da proizvedu energiju potrebnu za održavanje života na Mjesecu.

Profesor Sajmon Midlburg, stručnjak za nuklearne materijale i goriva sa Univerziteta Bangor ističe da je rad na ovom projektu bio veliki izazov, ali je u isto vrijeme bio i zabavan. On je dodao da će u narednih nekoliko mjeseci u potpunosti testirati nuklearno gorivo.

Mesec je bogat različitim resursima koji su neophodni za razvoj modernih tehnologija. Mnogi naučnici smatraju da bi on, u budućnosti, mogao da bude potencijalna baza za lansiranje na druge planete.

Sudar auta i motocikla kod UKC-a

Na nekim dijelovima Mjeseca temperature padaju i do minus 248 stepeni Celzijusa, jer nema atmosfere koja bi sačuvala toplotu.

Svemirska tehnologija napreduje velikom brzinom, a BBiC je imao  ekskluzivno pravo pristupa laboratoriji Instituta za nuklearnu budućnost Univerziteta Bangor.

Tim iz Bangora, koji je svjetski lider u oblasti goriva, radi sa partnerima kao što su Rols-Rojs, sa Svemirskom agencijom UK, NASA i Nacionalnom laboratorijom "Los Alamos" u SAD.

Univerzitet Bangor je vodeći u potrazi za modelom proizvodnje energije i toplote za održavanje života na Mjesecu ili nekoj drugoj planeti u Sunčevom sistemu.

"Naučni tim je poslao malu nuklearnu gorivnu ćeliju, koja je nazvana Trisofuel, svojim partnerima na testiranje. Ona bi mogla da se koristi za napajanje mikronuklearnog generatora, koji je prenosivi uređaj, veličine malog automobila, može da se stavi na raketu i lansira u svemir", istakao je profesor Sajmon Midlburg.

• 13:55 Вијести

Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

• 14:15 Серија: Авиоџије (Р) (12+)

'Серија 'Авионџије' је домаћи ситком у режији и према идеји Саше и Ивана Ал Хамеда.

• 14:45 Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

'Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

• 15:30 Серија: Крваво цвијеће (12+)

Ова занимљива и узбудљива прича прати Дилан, младу дјевојку која своје снове мора да стави по страни и уда се за Барана, који би женидбом са њом прекинуо дугогодишњу крвну освету између њихових породица, Карабеј и Демир.