Egzoplaneta

Otkrivena prva vodena planeta

• Извор: РТС
  • 28.08.2022. 09:15

Astronomi su otkrili obližnju egzoplanetu koja je, ukoliko se to dokaže kao tačno, prva planeta potpuno prekivena vodom.

TOI-1452b je nešto veća i masivnija od Zemlje, nalazi se u sazvježđu Zmaja i od naše planete je udaljena 100 svjetlosnih godina.

U studiji objavljenoj u časopisu Astronomikal džornal, stručnjaci sa Univerziteta Montreal utvrdili su da je planeta sačinjena od nečega manje gušćeg od stijena, ali gušćeg od gasa - potencijalni znak globalnog okeana.

"Novootkrivena planeta je najbolji kandidat za okeanski svijet na koji smo dosad naišli. Njen prečnik i masa sugerišu mnogo manju gustinu od one koju bismo očekivali za planetu sačinjenu od metala i stijena, poput Zemlje", kaže astrofizičar Šarl Kadju.

Planeta je prvi put uočena pomoću "Transiting Exoplanet Survey" NASA satelita koji proučava udaljene zvijezde za karakteristične znakove u padu svJetlosti koji označavaju prolazak egzoplanete.

TOI-1452b se nalazi u binarnom zvjezdanom sistemu, pa je zbog činjenice da postoje dva sunca bio problem uočiti je, ali su naučnici sa univerzitetske "Observatoire du Mont-Mégantic" opservatorije, pomoću novih analitičkih, metoda utvrdili njeno postojanje.

Za razliku od Zemlje, koja je najvećim dijelom sačinjena od stijena i metala sa vodom koja pokriva dvije trećine površine, TOI-1452b čini se da je načinjena najvećim dijelom od vode.

Vjeruju da je to tip globalnog okeana sličnog dubokim vodama koje leže ispod ledene kore Saturnovog satelita Enkelada.

• 12:15 Емисија: Народ Прича (Р)

Ауторска путописно-репортажна емисија новинарке Биљане Стокић, откриће вам шта срце народа прича о Српској, о традицији и историји наших градова и села, о њиховој свакодневици и борби за очување правих вриједности, марљивом раду, вјери, и љубави према њиховој и нашој, отаџбини.

• 12:55 Емисија: Тет а тет са Татјаном Трнинић (Р)

Врата састанака у четири ока отварамо само због вас!

• 13:55 Вијести

Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.