Nova dimenzija prikupljanja podataka

Spotify počinje da "prisluškuje" emocije korisnika

  • 01.02.2021. 18:49

Švedska audio striming platforma Spotify širom svijeta je prepoznata po jednom od najboljih algoritama za predlaganje muzike prema ukusu i preferencijama korisnika.

Toj kompaniji je sada odobren patent za novu tehnologiju na osnovu koje bi Spotify trebalo da personalizuje muzičke sadržaje na osnovu govora, emocija, pa čak i akcenta.

Sa namjerom da "dublje zakopa" po ličnosti svojih korisnika, Spotify u svom patentu navodi metodu za procesiranje primljenog audio signala koja podrazumijeva sadržaj razgovora i pozadinsku buku kao i identifikovanje sadržaja za puštanje, na osnovu prikupljnog i obrađenog audio signala", prenosi sajt Axios.

Nova tehnologija će navodno biti u stanju detektuje emocionalno stanje, pol, godine i akcenat korisnika aplikacije i potom svrstava te podatke u kategorije kao što su sreća, bijes, tuga ili neutralno osjećanje. To će se postizati analiziranjem "metapodataka iz okruženja".

U analizirane metapodatke spada pozadinska buka koja trenutno okružuje korisnika, buka vozila sa ulice, govor drugih ljudi, cvrkut ptica, zvuk štampača u kancelariji, itd.

Nije, međutim, sasvim jasno da li će i kada nova tehnologija postati dio aplikacije, budući da često podnosi zahtijeve za nove patente, ali da tek neki od njih zaista i postanu dio njihove aplikacije.

Nakon što je Spotify objavio vijest o novom patentu, na Twitter-u su počeli da se pojavljuju urenebesni prijedlozi na temu kako bi nova tehnologija mogla da radi u slučaju nekih zvukova.

  • 12:00 Серија: Погледај у сутра (12+) (Р)

    ''' Серија: Погледај у сутра (12+) (Р)

  • 13:40 Телетрговина

    Телетрговина

  • 13:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 14:00 Филм (Р)

    '' Филм (Р)

  • 15:30 ПарлаТВмент (Р)

    ‘ ПарлаТВмент (Р)

  • 16:30 Вијести у 16:30

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.