Мета се суочава с регулаторима, па је одлучила да кориснике у ЕУ не малтретира рекламама у Воцапу још неко вријеме.
Мета планира да уведе рекламе у апликацију Воцап током наредних мјесеци, тачније у оквиру "Updates (Статус) таба, али ће корисници у Европској унији и даље бити изузети од тога до 2026. године.
У најави, рекламе ће се појављивати само у "Updates" табу, који корисници већ користе за праћење јавних канала или статуса, док личне поруке остају без реклама и даље са енд-то-енд шифровањем.
Мета наводи да ће се рекламе заснивати само на ограниченим подацима, попут језика, локације, праћених канала и интеракције са рекламама. Коришћење података с Фејсбука и Инстаграма биће омогућено искључиво када корисници добровољно повежу налоге путем Мета Account Центра.
Ирска агенција за заштиту података потврдила је да неће дозволити увођење реклама у ЕУ прије 2026. године. То оставља регулаторима довољно времена да размотре усклађеност с GPDR-ом и ЕУ Digital Services Act-om, посебно у вези са дијељењем података између платформи.
Регулатори из ЕУ ће наредних мјесеци водити разговоре са компанијом Мета и процјењиваће да ли је план понашања компаније у складу са правима корисника и правилима GPDR-а.
Мета истиче да неће кршити приватност корисника и да су личне преписке и даље потпуно заштићене.
Одлука да се рекламе уведу, али ЕУ тржишту приступи касније, показује стратешки баланс компаније Мета – док глобално тражи нове изворе прихода. С друге стране, ЕУ наставља да штити приватност корисника и регулише дијељење података између платформи, преноси б92.