Stari skoro 100 miliona godina

Otkriveni džinovski otisci dinosaura

• 15.02.2019. 07:31

Dobro očuvani otisci dinosaura otkriveni su u Queenslandu, u Australiji, a smatra se da su stari oko 95 miliona godina i da pripadaju različitim vrstama dinosaurusa, prenosi CNN.

Oko 20 napravljenih otisaka pripadaju velikom sauropodu, tipu dinosaura koji je imao dugačak trup i rep te velike, debele noge. Neke vrste sauropoda bile su izuzetno velike iako tim istraživača nije mogao napraviti procjenu veličine dinosaura odgovornih za nastanak pronađenih tragova.

Istraživači procjenjuju da je Elliot, sauropod čiji su ostaci otkriveni u Australiji 1999. godine, bio težak oko 20 tona, što dovoljno govori o njegovoj masivnosti. Na lokalitetu se također nalaze otisci i manjih dinosaurusa kao što su ornithopod i theropod.

"Ovi otisci su najbolji ove vrste u Australiji i njihov oblik se može razlikovati od svih poznatih otisaka sauropoda širom svijeta", naveli su istraživači.

Tim paleontologa je uspio da prebaci najbolje očuvane otiske u Winton prije nego što je poplava pogodila mjesto pronalaska ovih važnih tragova prošlog mjeseca.

• 17:00 Серија: Насљедници (12+) (Р)

''Данска серија 'Насљедници', отвара причу о породици познате и ексцентричне умјетнице, Веронике, која након смрти своју дјецу ставља на велики испит живота. Гро, Фредерик и Емил очекују праведну подјелу имања, но све што је мајка имала, оставља ванбрачој ћерци Сигне.

• 17:50 Путуј, пробај, заволи са Лазаром (Р)

''Путуј, пробај, заволи са Лазаром (Р)

• 18:20 Серија: Љубавни залогаји (12+) (Р)

• 18:55 Маркетинг

Блок економско-пропагандног програма.

• 19:00 АТВ Вијести

Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

• 20:00 Серија: Љубавни залогаји (12+)

' '''Домаћи ситком ’Љубавни залогаји’ у режији Милорада Милиновића узбудљива је авантура два пријатеља Џонија и Шукија који на Дорћолу отварају ресторан ’на црно’, а који носи исти назив као и овај симпатични ситком.