САД

Шта се дешава с Лас Вегасом? Промјене које нико није очекивао

  • Извор: Б92
  • 08.08.2025. 09:45

Према најновијим подацима Управе за конгресе и посјетиоце Лас Вегаса (LVCVA), „Град гријеха“ је у јуну посјетило 3,1 милион људи, што представља пад од чак 11,3% у односу на исти период прошле године.

У чему је проблем?

На друштвеним мрежама све је више коментара о надуваним цијенама – од хране до паркинга – што се често наводи као један од главних разлога за избјегавање Лас Вегаса.

Али цијене нису једини проблем.

Конзервативни активиста и водитељ Роби Старбак рекао је за Фокс њуз дигитал да се навике млађих генерација једноставно мијењају.

„Данас, скоро сви млађи од 40 година који се кладе то чине онлајн. Не познајем ниједну особу млађу од 40 година која редовно иде у Вегас да се клади или игра слотове“, рекао је он.

„Овај тренд међу млађим генерацијама ће се сигурно наставити, јер, искрено, ми смо ментално 'програмирани' другачије“, додао је.

„Плесачи и слот машине више нису занимљиви младима“

Према процјенама компаније Grand View Research, тржиште онлајн клађења у САД вриједило је чак 12,68 милијарди долара у 2024. години. Том Риг, извршни директор компаније Caesars Entertainment, рекао је током недавног разговора с инвеститорима да очекују „млако љето“, објавили су локални медији.

Генерални директор Старбак вјерује да генерацијске разлике играју кључну улогу у паду популарности Вегаса.

„Старије генерације су жељеле праве, личне интеракције, док су млађе генерације често задовољне једностраним онлајн везама које развијају с инфлуенсерима или познатим личностима – такозваним парасоцијалним везама“, објаснио је, додајући:

„Вегас се и даље рекламира са слот машинама и плесачицама, а то више није занимљиво нити привлачно младима.“

Такође је рекао да типичан изглед и осјећај казина, заједно с класичним маркетингом, више не функционишу код млађе публике, која сада има „40 опција за клађење на свом мобилном телефону из удобности свог дома“.

Млађе генерације пију мање

Старбак такође упозорава на још једну велику промјену – млади људи конзумирају знатно мање алкохола.

„Млађе генерације пију алкохол у много мањој мјери него старије генерације. Ово ће имати озбиљан утицај на пословни модел Лас Вегаса“, рекао је он.

Национално истраживање о дрогама и здрављу из 2019. године показало је да се удио двадесетогодишњака који уопште не пију алкохол више него удвостручио – са 9% у 2001. на 22% у 2019. Недавна анкета Галупа такође је открила да 38% људи млађих од 35 година себе описује као „потпуно трезне“. Према подацима часописа Civic Science, више од четвртине припадника генерације Зер каже да су „веома забринути“ због потенцијалних здравствених посљедица пијења.

Хотели такође пате

Пад броја посјетилаца осјетио се и у сектору угоститељства. Попуњеност соба пала је за 6,5%, док је просјечна дневна цијена хотелске собе пала за 6,6% на 163,64 долара, према подацима LVCVA.

У међувремену, изградња хотела и казина од 43 спрата на врхунској локацији на Стрипу је обустављена на неодређено вријеме, извјештава SF Gate. Парцела на којој је требало да се налази зграда сада ће се користити само као паркинг.

„Вегас се мора трансформисати“

Старбак, који је већ неколико пута посјетио Вегас, каже да не планира да се врати осим ако се ствари значајно не промијене.

„Ако Вегас постане мјесто гдје могу да видим будућност и да доведем цијелу породицу – онда ћу се вратити“, рекао је.

„Ако до такве трансформације не дође, Вегас ће имати озбиљних проблема у наредним деценијама. Ако жели поново да привуче младе људе, мораће да постане незаборавна дестинација која вам пружа осјећај да сте закорачили у будућност“, закључио је.

(б92)

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: