Влада Републике Српске

Вишковић: Влада спремна да учествује у договору за рјешавање проблема превозника

  • 27.05.2025. 11:26

Влада Републике Српске спремна је да учествује у договору и формира радне групе када је ријеч о свим питањима која су кандидовали превозници, као и да буде спроведено све оно о чему се постигне консензус, изјавио је Срни премијер Српске Радован Вишковић.

Вишковић је захвалио главном координатору Конзорцијума "Логистика БиХ" Велибору Пеулићу што је смогао снаге да се ухвати у коштац са рјешавањем озбиљног проблема превозника у БиХ.

Он је након састанка са Пеулићем, који је одржан данас у Бањалуци, поручио да превозници представљају озбиљну браншу и велику групацију људи који раде одговоран и честит посао.

- Без транспорта и тих људи сви ланци снабдијевања и све оно што функционише од привреде до основних животних потреба би били доведени у питање. На нивоу БиХ никада се озбиљно није посматрала ова бранша, нити је имала озбиљну подршку да они на што јефтинији, лакши и профитабилнији начин обављају своју дјелатност - нагласио је Вишковић.

Ковачевић: Опозиција не формира владу у сјени, већ владу у хладу

Ковачевић: Опозиција не формира владу у сјени, већ владу у хладу

Према његовим ријечима, данас широм Европе превозници су шиканирани, хапсе се и њихове породице проживљавају озбиљне проблеме због чега је важно да се покрене рјешавање овог питања.

Премијер Српске је подсјетио да се и раније састајао са представницима Конзорцијума "Логистика БиХ", те да Влада Српске ниједног момента неће бити проблем у рјешавању нагомиланих проблема превозника.

Он је рекао да постоји питање висине дневница за возаче који иду широм Европе, јер су правилници стари и по неколико година, а инфлација је у међувремену учинила своје.

Када је ријеч о Закону о порезу на добит, Вишковић сматра да су неправедно изостављени превозници који код набавке својих основних средстава немају попуст.

- Односно, не рачуна се набавка основног средства као добитна ставка, док рецимо у осталим привредним гранама када извршите набавку машина или опреме која служи за редовну производњу, то вам се рачуна као умањење код обрачуна пореза на добит. Мислим да пошто је и превозно средство, да ли се радило о теретном моторном возилу или аутобусу, поготово за људе који су регистровани да им је транспорт основна дјелатност, а не допунска, онда би и они морали да уживају исти бенефит - нагласио је Вишковић.

Додик: Ту сам, опет!

Додик: Ту сам, опет!

Он је додао да су у питања превозника укључени и фискализација, те статус превозничке дјелатности, а поготово оне која више од 90 одсто прихода остварује ван граница БиХ, што треба да се посматра на други начин, односно као извозна дјелатност, јер тим пословима и активностима доносе добит и уносе је у БиХ.

Вишковић је рекао да се мора дефинисати и то како посматрати кориштење нафте и нафтних деривата за потребе превозника који своју дјелатност заснивају на раду у иностранству.

- То су одлуке које морају бити донесене на нивоу заједничких институција БиХ. Република Српска ће такву идеју подржати, али да би она у коначном била реализована мора постојати сагласност и у другом ентитету у БиХ - поручио је Вишковић.

Он каже да је разочаран као човјек, јер се други ентитет у БиХ оглушио на све ове захтјеве, као и да премијер Федерације БиХ /ФБиХ/ Нермин Никшић више од мјесец дана није одговорио на захтјев који је послао Конзорцијум "Логистика".

Предсједник Владе Српске је навео да је током данашњег састанка било ријечи и о томе да је БиХ један економски и финансијски простор, те да бенефити превозника морају бити усаглашени на нивоу цијеле заједнице, односно БиХ.

Савјет министара о проблемима превозника

Савјет министара о проблемима превозника

- Република Српска је за рјешавање тих питања и ту је да заједнички ради на томе - поновио је Вишковић.

Он је рекао да "Отворени Балкан", иницијатива која је дошла од предсједника Србије Александра Вучића, у највећој могућој мјери рјешава проблеме превозника у читавој БиХ.

- А то је да се направе зелени прелази, коридори. Да се признају сертификати, прегледи фитосанитарни, како би роба из БиХ могла врло брзо да стигне на одредиште, да ли је то Србија, или је Србија само транзит па иде према Сјеверној Македонији, Албанији и Црној Гори или некој другој дестинацији. Данас имате да роба која путује из Бијељине до Новог Сада у најбољем случају има три дана транспортни пут, а 100 километара удаљености. То је недопустиво, да возачи и њихова основна средства више проведу на граничним прелазима, чекајући на одређене процедуре, прегледе, инспекцијски надзор - навео је Вишковић.

Он је рекао да уколико у континуитету нема обезбијеђене инспекције на граничним прелазима, онда превозник који је прешао на хиљаде километара, дође у 16.00 часова и мора чекати наредни дан до осам часова, те упитао зар ово не заслужују пажњу и подршку свих институција.

Премијер Српске је подсјетио да је недавно разговарао и са директором Управе за индиректно опорезивање БиХ Зораном Тегелтијом о томе да колико је то могуће на граничним прелазима у Српској буду обезбијеђени људи како би превозници могли неометано завршавати своје процедуре, а не да на десетине сати проводе на прелазу.

- Влада Републике Српске је партнер и спремна је да сва та отворена питања рјешава, али не може сама то да рјешава без заједничке акције и другог ентитета и заједничких институција на нивоу БиХ. Ми ћемо дати нашу сагласност ако треба да се раде неки правилници и одређене измјене законских рјешења на заједничком нивоу, а позивам колеге из Владе Федерације да на неки начин усагласимо и донесемо истовремено одређене законе и на нивоу Федерације и на нивоу Републике Српске који ће уједначити пословне активности наших превозника у читавој БиХ - закључио је Вишковић.

Пратите нас и путем Вибера