Расписан је тендер за Пројектовање и изградњу моста између БиХ и Црне Горе преко ријеке Таре на магистралном путу М18, Брод на Дрини-граница Републике Српске, БиХ и Црне Горе (Хум/Шћепан Поље) на локалитету Шћепан Поље у Републици Српској и магистралном путу М3 Шћепан Поље-Плужине, саопштено је из Путева Српске.
Рок за извршење овог уговора ће бити 36 мјесеци, а процијењена укупна вриједност 11.491.781 КМ без ПДВ-а.
- Очекујемо избор најповољнијег понуђача и потписивање уговора за изградњу овог моста у наредних 60 до 90 дана - навели су из Путева Српске.
Вршилац дужности директора ЈП Путеви Републике Српске Мирослав Јанковић истакао је да се на изградњу овог моста чекало деценијама, јер је исти у изразито лошем стању.
Он је напоменуо да су тренутно у току и радови на рехабилитације првих 5,5 километара од Брода на Дрини (Фоча) до Доњих Копилова, и то из властитих средстава Путева Републике Српске, те да је планирана изградња преосталих приближно 12,6 километара пута до Хума (Шћепан Поље), тј. до граничног прелаза са Црном Гором и овог моста.
Из Путева подсјећају да је Европска комисија из програма ИПА финансирала израду пројектне документације за изградњу овог пута са мостом.
Пројекат посједује пројектну документацију и у поступку је рјешавање имовинско-правних односа. Пројектном документацијом коју су израдили АECOM S.L.U. и Институт за грађевинарство ИГ д.о.о. дефинисана је траса будућег пута МI-111 од Брода на Дрини до Хума/Шћепан Поља.
Ово је један од најважнијих међудржавних путних праваца у изразито захтјевној конфигурацији терена, наводе из Путева Српске.
Планирани радови на унапређењу дионице пута 2Б између Брода на Дрини (Фоча) и Хума (Шћепан Поље) ће побољшати повезаност, безбједност и отпорност цјелокупне путне мреже Републике Српске и БиХ.
Траса прати десну обалу ријеке Дрине све до ушћа ријека Таре и Пиве, гдје се налази гранични прелаз и главни мост. Пројекат ће финансирати изградњу саобраћајнице са свим припадајућим елементима како се омогућило безбједно одвијање саобраћаја у складу са климатским пројекцијама.
Експропријација је започета 2024. године и приводи се крају и биће завршена у наредних 90 дана, а финансира се из средстава Путева Републике Српске, навели су из овог предузећа.
Детаље тендера можете погледати на порталу Јавних набавки.