Смјер саобраћајнице од наредне академске године, моћи ће да бирају студенти добојског Саобраћајног факултета. Инфраструктура која се гради, као и потребе тржишта навеле су их, објашњавају из те високошколске установе, да формирају нови модул.
Поједина предузећа су им понудила и своје лабораторије, све са жељом да дођу до квалитетног кадра.
„Тај смјер је задужен баш за експлоатацију аутопута више на тај начин, у изградњи су више потребни грађевински инжењери него саобраћајни, а кад у експлоатацији ове дионице аутопута онда ће бити потребни саобраћајни инжењери", каже Марко Салапура из "Интеграл инжењеринга".
Саобраћајнице настају као продукт смјера друмски саобраћај. Обухватиће комплетан аспект ефикасности друмског саобраћаја, али и више од тога
„Ту се налазе и саобраћајно пројектовање и регулисање управљање саобраћајем, планирање саобраћаја, регулисање саобраћајних токова и у оквиру другог дијела сегмента смера налазиће се предмети из области нискоградње, материјала стијена, мостова и тако даље", каже Марко Суботић, професор саобраћајног факултета.
Уз властите предаваче окосницу ће да чине професори бањалучког Архитектонско-грађевинског факултета. На Саобраћајном, очекују да ће бити интереса за нови смјер.
"Онако реално гледајући очекујемо да у трећој години имамо 10 до 15 студената смјера саобраћајница, а што смо уписали ове године 120 бруцоша првог циклуса", каже Мирослав Костадиновић, декан Саобраћајног факултета Добој.
У зонама нискоградње недостаје инжењер саобраћаја, који би се посветио свим сегментима саобраћајница, увјерава струка. Сада те послове, кажу, раде грађевински инжењери и планери.