"Biznis i finansije"

E-bicikli osvajaju svijet, eksplozija na tržištu ovih dvotočkaša

  • 28.09.2018. 07:43

U svijetu je prošle godine prodato 34 miliona električnih bicikala a očekuje se da će njihova prodaja 2023. godine prevazići 40 miliona primeraka.

Ukupna vrijednost tog tržišta premašiće 25 milijardi dolara, objavio je časopis "Biznis i finansije".

Ogromna većina proizvedenih dvotočkaša na struju odlazi u Kinu, dok se ostatak uglavnom raspoređuje na tržišta Evrope i SAD. Navodi se da Amerika, iako kaska za Azijom i Evropom, posljednje dvije godine bilježi najveći rast u prodaji električnih dvotočkaša, 25 odsto godišnje, a u Evropi prednjače Holanđani, te Austrijanci i Danci, dok se kao ozbiljni proizvođači javljaju i Portugalci. 

Globalno tržište električnih bicikala raste velikom brzinom a prognoze kažu da se takav trend neće uskoro prekinuti, zato što žitelji gradova sve više žele da posjeduju "zelena", efikasna, ali i zapreminski ekonomična prevozna sredstva. 

"Nagla ekspanzija korišćenja e-bicikala omogućena je zahvaljujući naglom padu cijena proizvodnje litijum-jonskih punjivih baterija prije nešto više od deset godina. Dodatan zamajac rastu prodaje električnih dvotočkaša očekuje se i od uprava najvećih svjetskih gradova, koji se već godinama suočavaju sa problemima vezanim za saobraćajne gužve i zagađenost vazduha", piše "Biznis i finansije". 

Kinezi već sada toliko masovno upotrebljavaju e-bicikle, da je njihova vožnja prije dvije godine postala i zvanično zabranjena na ulicama Pekinga i nekoliko drugih gradova. 

Uprkos činjenici da Kina predstavlja više od četiri petine globalnog tržišta, te da se u njoj nalazi preko 700 kompanija koje se bave proizvodnjom električnih bicikala, i da se broj dvotočkaša na struju koji su već u upotrebi u ovoj zemlji procjenjuje na nevjerovatnih 200 miliona, kineske vlasti su prije dvije godine proglasile – zabranu za vožnju e-bicikala u 10 najvećih gradova, među kojima su Peking, Šangaj, Guangžu i Šenžen. 

Razlog je ogromna prenaseljenost tih gradova, gdje prelazak sa automobila na bicikle predstavlja zanemarljivo smanjenje prostora, a zapravo dodatno ugrožava bezbjednost u saobraćaju, obzirom da se Kinezi nerijetko voze i po dvoje-troje na jednom biciklu i kreću u svim zamislivim pravcima preko ulica, trgova i drumova. 

U narednoj deceniji u svim projekcijama se kao ključni igrač na tržištu električnih automobila se spominje Indija. 

Izuzev pokazatelja da će uskoro i po broju stanovnika prevazići komšije Kineze, Indusima nabavku električnih bicikala i automobila često subvencionišu finansijske institucije i proizvođači, sve u cilju zvanične državne strategije da se do 2035. godine sva vozila koja koriste fosilna goriva iskorijene iz upotrebe. 

U zavisnosti od dodatne opreme, željenog luksuza, kao i dijela sveta u kome se proizvode, cena električnih automobila sada je između 700 i 6.000 dolara, a u Kini mogu da se kupe i modeli sa početnom cijenom od 125 dolara. 

U Srbiji nije potrebna nikakva vozačka dozvola za e-bicikle, pa samim tim ni registracija, a tako je i u SAD, Kini, ili na sjeveru Evrope.

Тагови:
  • 23:20 Муззик топ 20

    Музичари без "повратне спреге" (феедбацка) остају дезорјентисани и демотивисани, зато се показала потреба за емисијом као што је Муззик топ 20, која се садржајно наслања на легендарне емисије као што је био Хит месеца осамдесетих година прошлох века, кроз које су стасавали млади редитељи и други визуелни уметници док су често још као студенти режирали своје прве радове.

  • 00:30 Ноћни програм

    Ноћни програм