Двије рекламе популарног модног бренда ''Зара'' наишле су на оштре критике, па чак и забрану надзорног тијела, јер су приказивале ''нездраво мршаве'' манекенке, преноси ББЦ.
Према оцјени британског оглашивачког надзорног тијела ''Адвертисинг Стандардс Ауторити'' (АСА), у једној реклами, манекенка изгледа премршаво, готово исцрпљено, док је у другој пажња била усмјерена на изражене кључне кости, што је такође оцијењено као непримјерен и неодговоран приказ женског тијела.
АСА је закључила да се овакви огласи више не смију приказивати, а Зара је добила упозорење да убудуће мора да припреми визуале ''с већом одговорношћу''.
Зара је уклонила спорне фотографије са своје веб странице и апликације. Међутим, навели су да су оба модела имала потврде љекара да су у добром здравственом стању у вријеме снимања.
Спорне фотографије биле су дио галерије на Зариним дигиталним платформама и приказивале су одјевне комаде на моделима и засебно.
У једној реклами, која је промовисала кратку хаљину, сјенке на ногама додатно су наглашавале мршав изглед модела, док су положаји руку и лактова појачавали утисак неприродне виткости.
Two #Spanish fashion brand #Zara adverts were banned by the #UK's Advertising Standards Authority (#ASA) for featuring models who appeared "unhealthily thin." pic.twitter.com/20fNdWeRUt
— ShanghaiEye🚀official (@ShanghaiEye) August 6, 2025
У другој реклами, која је промовисала кошуљу с дубоким изрезом, посебно су биле истакнуте кључне кости – до те мјере да су постале средишњи визуални елемент огласа.
Зара се огласила
Из Заре тврде да фотке нису биле дигитално ретуширане, осим ситних корекција расвјете и боја. Такође истичу да се воде смјерницама из британског извјештаја ''Фасхионинг а Хеалтхy Футуре'' из 2007., који регулише здравље модела у индустрији.
Зара тврди да се придржава препорука тог документа, међу којима је и правило да модели морају имати љекарску потврду о здрављу који препознају поремећаје исхране.
Занимљиво, Зара наводи да није добила ниједну жалбу потрошача.
Ове године АСА је већ забранила неколико огласа других великих модних кућа. Бренд "Маркс & Спенцер" морао је да повуче рекламу, јер је модел дјеловао ''нездраво мршаво''.
Слична ситуација догодила се и са брендом ''Некст'', чија реклама за плаве скиннy фармерке није прошла тест – јер је угао снимања додатно наглашавао виткост модела, што је оцењено као "неодговорно", преноси Б92.