Трговци од данас, према одлуци Владе Хрватске, на својим интернетским страницама морају објављивати цјеновнике производа.
Иако је већина њих то и направила у року, примјећујемо како су цјеновнике закопали негдје дубоко у беспућу интернета, због чега је многе од њих било врло тешко пронаћи, преноси Јутарњи.
Према одлуци Владе, цјеновници морају бити објављени у XML или CSV формату, погодни за аутоматску обраду, а односе се на категорије супермаркета, хипермаркета, дисконтне продаваонице и Cash&Carry.
Први цјеновник који смо успјели пронаћи је онај трговине Lidl, наводи овај портал.
Као и код осталих трговаца, ријеч је о стотини таблица у којима се доста тешко снаћи и које ће, претпоставља се, понајвише бити интересантне компанијама које би могле осмислити апликације за кориснике, али не и самим потрошачима.
Цјеновнике су објавили и остали трговци, али компанија ДМ засад је једина која је цјеновнике објавила на првој страници, тако да их потрошачи одмах могу пронаћи.
Осим објаве цјеновника на интернету, трговци од данас у физичким трговинама морају објављивати и такозване сидрене цијене - цијене производа с датумом 2. маја, како би потрошачи могли успоредити колико су оне порасле.