Србијом кружи нова СМС превара. Корисници добијају поруке у којима их наводно Пошта Србије позива да унесу осјетљиве податке на линк.
Наводи се да је доставу немогуће извршити на раније утврђену адресу, због чега да је потребно да се унесе измјена, преноси "Телеграф".
"Пошта Србије: Обавјештавамо вас да је ваш пакет стигао у складиште, али не можемо да га испоручимо због непотпуног адресирања. Молимо вас да обновите своје информације о испоруци и пошаљете захтјев за измјену, како бисмо могли да вам континуирамо достављање. Унесите линк испод за измјене. Молимо вас да то учините у наредних 12 сати да бисте избјегли непотребне потешкоће", стоји у поруци.
Ово је књишки примјер преваре, гдје се у околностима растуће онлајн куповине, манипулише непажњом купаца. Онима који нису поручили ништа и не очекују никакву испоруку, оваква порука извјесно звучи као превара. Ипак, они који сваког часа очекују доставу, у ризику су од обмане.
Оно што би њима могло да послужи као репер јесте језик којим је порука написана.
"...Како бисмо могли да вам континуирамо достављање", сугерише да је покушај преваре усмјерен из иностранства, те да је коришћена помоћ технологије за превод на српски језик, а сличне језичке грешке и иначе су разлог за додатни опрез.
Даље, број пошиљаоца и јесте инострани. У овом случају, ријеч је о Чилеу, са позивним бројем +56.
Овога пута, превара је отишла корак даље, па преваранти праве групне четове. Неки су, види се у примјеру, заправо и насјели. Срећа у несрећи јесте да су своје податке унијели у СМС поруци, не кликом на линк, одакле би ризиковали крађу података.
Стручњаци за сајбер безбједност упозоравају и на формулацију која позива на хитну рекцију или сугерише да је вријеме ограничено. У овој поруци се позива на уношење измијењених података у року од 12 сати. Уколико се корисницима јави и најмања сумња, у том периоду могу провјерити наводе, и то позивом на званичне бројеве достављача.