Директор Националне асоцијације туристичких агенција Србије Александар Сеничић изјавио је данас да је авио компанија крива због тога што је 73 путника из Србије било заробљено на аеродрому у Ларнаки на Кипру, а након што се испоставило да се њихове карте, које су платили, не налазе у систему.
Сеничић је рекао да је овдје недвосмислено ријеч о грешци и лошој организацији од стране авио компаније, и додао да је агенција, која је организовала путовање у сарадњи са једном "лоу кост" компанијом, послала путнике на дестинацију вјерујући да је резервисан и њихов повратак.
- Како и зашто је дошло до проблема у систему авио компаније па се ти путници нису појавили на списку, то остаје да чујемо и видимо од стране авио компаније. Ја разумијем и путнике који су се нашли у овој ситуацији, било је ту и путника са малом дјецом. Претпостављам да ће један број њих жељети да се жале, наравно на то имају и право - изјавио је он за К1 телевизију.
Сеничић је истакао да је туристичка агенција која је била организатор ове компаније, када је сазнала о овоме, урадила све оно што је могла да уради у том тренутку а то је да обезбиједи туристима оброк на аеродрому, а након тога трансфер и смјештај у хотелу као и авио карте за лет сутрадан како би путници могли да се врате у Србију.
Како је навео, иако по Закону о туризму туристичка агенција јесте одговорна као организатор путовања, та одговорност ће се свакако пребацити на авио компанију по уговору који туристичка агенција има са авио компанијом.
Сеничић је истакао да је већ неколико пута у току ове сезоне било притужби појединих индивидуалних путника који су отишли на неке дестинације, након чега се нису нашли у систему авио компаније за повратак, и додао да је очигледно проблем у неком новом софтверу који је авио компаније ове године увела.
- Ово се први пут сад десило са тако великом групом путника, срећа њихова па су били у организацији туристичке агенције која је преузела дио одговорности. Да није било тако путници би остали на аеродрому и морали би сами да плате своје карте, а сада то за њих ради туристичка агенција - објаснио је он.
На питање на какву врсту обештећења ови путници имају право, Сеничић је рекао да они имају право да се жале туристичкој агенцији која је организатор путовања, и додао да је препорука, уколико дође до тужби суду, да тужени буде туристичка агенције која је организатор путовања, а други тужени авио компанија која је проузроковала овај проблем.
- Они могу да се жале агенцији, да захтијевају компензацију, треба бити реалан и очекивати компензацију како то има у међународним споразумима. То се креће од 200 до 400 евра по путнику. Оно што ће авио компанија понудити је макар поврат цијене авио карте коју нису ни искористили - навео је он и додао да је агенција овдје сносила огромне трошкове које ће, сматра Сеничић, успјети да наплати од авио компаније.