Њемачка организација за заштиту потрошача "Foodwatch" додијелила је овогодишњу "награду" за најобмањујући производ, такозвани Златни виндбојтел, познатој чоколади Милка.
Чоколада "Алпско млијеко" сада тежи 90 грама умјесто ранијих 100, док је цијена повећана са 1,49 на 1,99 евра, пише њемачки "Велт".
Амбалажа је остала иста, па већина купаца промјену ни не примијети.
То значи да је чоколада смањена, а поскупјела је чак 50 одсто, што је јасан примјер тактике коју потрошачке организације називају "shrinkflation" - скривено поскупљење кроз смањење садржаја производа, навела је поменута медијска кућа.
Одлуку о награди донијело је више од 58.000 људи који су гласали путем интернета, а Милка је побиједила са највише гласова - 34 одсто.
Произвођач "Монделез" каже да је до промјена дошло због "драстичног раста трошкова производње", посебно цијене какаа.
Међутим, "Foodwatch" наводи да је просјечна цијена чоколаде у Њемачкој порасла само осам одсто од почетка године, док је Милка поскупјела и до 64 одсто.
Поред Милке, у финалу за ту негативну награду били су и други производи: ледени чај инфлуенсерке Ширин Дејвид (DirTea Glow), маргарин Рама, чоколадица за менструалне болове (MenstruChocbar) и норвешки лосос бренда " Fish Tales".
Потрошачке организације траже од њемачке владе да уведе јасна правила, као што већ постоји у Француској и Мађарској, да трговци морају посебно да означе производе који су смањени, а поскупјели.