Izvinjenje australijskog proizvođača

Obrisana reklama za naočale snimana u Jasenovcu

  • 04.07.2018. 19:50

Sa društvenih mreža je uklonjena reklama za sunčane naočale australijskog proizvođača "Valley Eyewear" snimana u Jasenovcu. Marketinški stručnjaci su zaključili da bivši ustaški logor smrti, i stratište desetina hiljada Srba, Jevreja i Roma, nakon silnih reakcija i porozivki, ipak nije lokacija za snimanje reklame. 

Sporna reklama je obrisana, a direktor "Valley Eyewear" se izvinjava. 

"Nismo znali da je to bio logor smrti u tom trenutku. Nismo htjeli nikoga da uvrijedimo. Mi smo pristojan brend. Izvinjavam se svima koji su uvrijeđeni," rekao je Majkl Krouli.

Skandalozni propust proizvođača naočala nije privukao pažnju samo lokalnih medija. O njemu su pisali i britanski BBC i njemački Deutsche Welle. Tviter zajednica je takođe burno reagovala. Ispisane su mnoge poruke osude izbora Jasenovca kao mjesta snimanja reklame. BBC je objavio onu Banjalučanke Vere Sajić. 

"Ja vjerujem da su neki ljudi dobro znali gdje rade tu kampanju. Zaista vjerujem. Sigurna sam da opet neki drugi nisu znali gdje se radila kampanja. Danas se sve može i treba provjeriti. Za mene nema opravdanja da nisu znali gdje su snimali kampanju, zaista nema," navela je Sajićeva.

Domaći marketing eksperti kažu da nije u pitanju izolovan slučaj. U svijetu marketinga firme često posežu za kontroverznim temama, vodeći se maksimom da je "svaki publicitet dobar publicitet", ali nekada pređu granice dobrog ukusa. 

"Jedino što je utjeha tu negdje je što tržište uglavnom samo sankcioniše takve poteze, i te kompanije osjete svoje greške tamo gdje im je najbolnije - na sopstvenom džepu. Bilo bi bolje i za njih i za javnost, generalno, da preduprijede takve situacije i da se malo detaljnije posvete onome što rade, sigurno ne bi dolazilo do ovakvih slučajeva," rekao je Nenad Bosnić, direktor agencije "Dot Media".

Australijanci su širom bivše Jugoslavije snimali reklamnu kampanju za novu liniju naočala - koristeći spomenike iz socijalističkog perioda kao pozadinu.

  • 23:20 Муззик топ 20

    Музичари без "повратне спреге" (феедбацка) остају дезорјентисани и демотивисани, зато се показала потреба за емисијом као што је Муззик топ 20, која се садржајно наслања на легендарне емисије као што је био Хит месеца осамдесетих година прошлох века, кроз које су стасавали млади редитељи и други визуелни уметници док су често још као студенти режирали своје прве радове.

  • 00:30 Ноћни програм

    Ноћни програм