Шпанија

Подизање пара са банкомата од Видовдана више неће бити исто

  • Извор: Блиц
  • 11.06.2025. 19:32

Шпанија прави одлучан корак у погледу финансијске инклузије. Почев од 28. јуна, сви банкомати у земљи мораће да започну прилагођавање захтјевима новог Закона 11/2023, који преноси у шпански правни оквир европске смјернице о приступачности производа и услуга.

Ова регулатива има за циљ да уклони препреке које тренутно отежавају приступ основним банкарским услугама за хиљаде грађана са функционалном различитошћу – било да је у питању оштећење вида, тјелесна или интелектуална онеспособљеност.

Скандал у школи: Ученици пронашли наставницу на Онли Фенсу

Скандал у школи: Ученици пронашли наставницу на Онли Фенсу

Нови закон представља прекретницу у корисничком искуству особа са инвалидитетом. Према изворима из Министарства за социјална права, ове измјене представљају значајан напредак у личној аутономији и ефикасну мјеру у смањењу дискриминације у свакодневним активностима, као што је подизање готовине. Око 47.000 банкомата широм Шпаније мораће постепено да се прилагоди како би испунили стандарде који ће користити не само особама са инвалидитетом, већ и старијима и корисницима мање вјештим у употреби технологије.

Међу главним иновацијама на новим терминалима истичу се: екрани са већим текстом и иконама високог контраста, аудио водичи са гласовним упутствима, поједностављени менији ради лакше навигације, интуитивније тактилне површине, тастери са рељефом, као и могућност прикључивања слушалица за примање приватних упутстава током трансакција.

Постепена имплементација до 2030. године

Прилагођавање новој регулативи спроводиће се постепено како би се ублажио економски ударац на сектор. Банкомати који се буду инсталирали након 28. јуна мораће да испуњавају све спецификације од првог дана рада. За већ постојеће уређаје, закон предвиђа прелазни период са крајњим роком до 29. јуна 2030.

Овакав приступ одговара економској реалности сектора, будући да се процијењени трошак прилагођавања сваког терминала креће између 1.500 и 3.000 евра, што представља значајну инвестицију за финансијске институције. Ипак, овај временски оквир омогућава уређен прелаз и постепено повећање броја потпуно приступачних банкомата широм земље.

Пронађено тијело Драгане Красић: Породица потврдила црне слутње

Пронађено тијело Драгане Красић: Породица потврдила црне слутње

Као дио ове трансформације, банке развијају специфичне апликације које ће омогућити корисницима да лакше пронађу већ прилагођене банкомате. Више финансијских институција већ је имплементирало интерактивне мапе на својим веб страницама и мобилним апликацијама, које омогућавају лоцирање најближих приступачних терминала.

Поред тога, филијале ће нудити практичне демонстрације и персонализовану помоћ клијентима који желе да се упознају са новим системима. Ова мјера је посебно значајна током прелазног периода, када ће коегзистирати уређаји са различитим нивоима прилагођености.

Иако је ова регулатива осмишљена као одговор на специфичне потребе особа са инвалидитетом, њене користи ће обухватити много шири дио популације. Како истичу разна удружења старијих особа и потрошачке организације, карактеристике попут већих екрана, бољег визуелног контраста или поједностављених менија биће корисне и за старије кориснике, као и за оне са слабијом дигиталном писменошћу.

"Ове измјене не само да испуњавају законску обавезу, већ побољшавају корисничко искуство свих клијената“, наводе из банкарског сектора, где се већ интензивно ради на прилагођавању терминала у задатим роковима.

Техничка унапређења уређаја биће допуњена посебним програмима обуке за запослене у финансијским институцијама. Ови радници ће проћи специјализовану едукацију како би могли адекватно да одговоре на потребе особа са функционалном различитошћу, идентификују специфичне захтјеве и пруже проактивну подршку током процеса прилагођавања новим системима.

''На мост у Чесми ће се моћи само хеликоптером'': Ко је крив?

''На мост у Чесми ће се моћи само хеликоптером'': Ко је крив?

Протоколи пружања услуга тренутно се ревидирају како би укључили добре праксе у опхођењу са особама са различитим врстама инвалидитета, што ће допринијети стварању инклузивнијег и пријатнијег банкарског окружења за све кориснике.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: