Преваре

Аутомобили са враћеном километражом скупљи за четвртину него што заиста вриједе

  • Извор: Б92
  • 23.11.2023. 14:12

Тржиште половних аутомобила у Србији суочава се са изазовима транспарентности, јер многи аутомобили имају промијењену километражу.

Најновије истраживање компаније "carVertical" открива да се аутомобил који има враћену километражу може продати за 24 одсто више од своје стварне вриједности.

Ово значи да многи грађани Србије плаћају више за возило, а да не знају да су постали жртве превараната.

Цијена аутомобила са враћеном километражом варира у различитим земљама

Возачи преферирају аутомобиле са мањом километражом, очекујући да ће бити у бољем стању и да неће захтијевати обимне поправке. Тешко је пронаћи купца за возило са високом километражом, осим ако цијена није знатно нижа.

Љепотан на продају:

Љепотан на продају: "BMW M3" из једне од најбољих генерација

Зато преваранти који продају аутомобиле мијењају број пређених километара, вјештачки повећавајући њихову вриједност и остварујући већу добит.

У Србији, аутомобили са враћеном километражом просјечно добијају невјероватно повећање вриједности за 24%. То значи да возачи у Србији могу платити четвртину више од вриједности возила, губећи тако хиљаде евра.

Међутим, ситуација у Србији је пуно боља него у Уједињеном Краљевству (29%), Италији (29%) и Литванији (25%), гдје је просјечан раст вриједности највећи међу 15 испитаних земаља.

Украјина (17%), Пољска (19%) и Румунија (20%) су на другој страни спектра. Међутим, ово су и даље велике бројке, што сугерише да ће преварантске праксе вјероватно опстати и у будућности.

Што је аутомобил новији, то су губици већи

Када се бавимо преваром са бројачем километара, старост аутомобила је тијесно повезана са могућим финансијским утицајем на купца. У случају 15-годишњег аутомобила са повећаном километражом, треба напоменути да ова превара може повећати вриједност возила у просјеку за 27%.

Да бисмо то ставили у перспективу, за сваких 100.000 умањених километара на бројачу километара, купац нехотице може преплатити око 2.000 евра. Дакле, ако бројач показује 200.000 километара умјесто стварних 400.000, то потенцијално значи да ће купац завршити са преплатом од чак 4.000 евра за такво возило.

Иако се овај раст цијена може чинити великим за модел из 2008. године, ове вриједности су израчунате на платформи "carVertical", гдје корисници обично провјеравају скупље аутомобиле и мање аутомобиле економске класе.

"Што је скупљи аутомобил са враћеном километражом, то ће купац на крају изгубити више новца. То истиче важност провјере историје прије куповине возила. Иначе, може бити прекасно, а враћање новца од продавца може бити компликовано", каже Матас Бузелис, стручњак за аутомобиле и шеф за комуникације компаније "carVertical".

Враћање километраже утиче на различите марке аутомобила неједнако

Различите марке аутомобила реагују на враћање километраже на различите начине: то може варирати од повећања вриједности за 15% код аутомобила марке Мазда и "Dacia", до 27% код аутомобила марке Land Rover.

Скандал у полицији: Дјевојка орално задовољава инспектора, испливале фотографије

Скандал у полицији: Дјевојка орално задовољава инспектора, испливале фотографије

Купци могу потрошити до 2.000 евра више на сваких 100.000 враћених километара када купују ауто бренда "Dacia". Међутим, друге марке могу донијети још веће финансијске губитке.

Купци "Renaulta" могу изгубити до 2.300 евра на сваких 100.000 враћених километара, они који пазаре "Opel" - 2.200 евра, а "Škola" - 4.200 евра, "Volkswagen" - 4.500 евра.

Сто хиљада враћених километара најскупљи су за купце премијум возила: Ауди (6.000 евра), BMW (7.000 евра) и " Mercedes-Benz" (10.600 евра).

Утицај преваре са бројачем километара на вриједност аутомобила може значајно варирати, при чему одређене марке аутомобила и старосне групе доживљавају израженије финансијске губитке.

Пратите нас и путем Вибера

  • 23:20 Муззик топ 20

    Музичари без "повратне спреге" (феедбацка) остају дезорјентисани и демотивисани, зато се показала потреба за емисијом као што је Муззик топ 20, која се садржајно наслања на легендарне емисије као што је био Хит месеца осамдесетих година прошлох века, кроз које су стасавали млади редитељи и други визуелни уметници док су често још као студенти режирали своје прве радове.

  • 00:30 Ноћни програм

    Ноћни програм