Pojavile se sumnje

Euro NCAP nije pronašao dokaze da je Tesla varao na “kreš” testovima

  • Извор: Агенције
  • 18.10.2022. 21:48

Ubrzo nakon što je Tesla Model Y sjajno prošao na Euro NCAP ispitu, ostvarivši najbolji skor otkada ova organizacija praktikuje „kreš“ testove, pojavile su se sumnje u vjerodostojnost rezultata.

Navodno su pronađeni dokazi da su automobili korišćeni za testiranja imali modifikovan softver. Međutim, istraga Euro NCAP-a nije pronašla dokaze bilo kakvih nedozvoljenih radnji.

Pol Marić iz CarExperta je video „tvit“ GreenTheOnly profila samo 10 minuta nakon objave, tako da je organizovao interesantnu javnu diskusiju s ovim hakerom. U okviru razgovora, GreenTheOnly nas je podsketio da Euro NACAP metodi testiranja možda olakšavaju stvari za Teslu. On je naveo da organizacija dobija automobile direktno od proizvođača.

Prije mjesec dana, GreenTheOnly je otkrio djelić koda u Teslinom softveru koji identifikuje bezbjednosne organizacije koje sprovode bezbjednosne testove. Tačnije, Tesla je softveru dodao ANCAP, australijsku verziju Euro NCAP-a. Naravno, spekulacije su počele prosto da bujaju u vezi s razlozima ovakvog poteza, a Tesla je optužen za varanje na testovima. Nakon ove afere u povoju, Euro NCAP je započeo sopstvenu istragu, a prvi rezultati su pred nama.

Sudeći po elektronskoj pošti koju je Euro NCAP poslao CNN-u prošle nedelje, direktor programa tijela koje se bavi provjerom bezbjednosnih atributa vozila, Aled Vilijams, potvrdio je da istraga „za sada“ nije pronašla bilo kakav dokaz da su u Tesli imali namjeru da varaju na testovima. Što se tiče razloga zašto je dodat ANCAP kod u softver, Vilijams kaže da se on koristi isključivo za identifikovanje konfiguracije vozila predviđene za određeni region.

„Različiti regioni poput evropskog ili australijsko-azijskog, razlikuju se u smislu legislative, kao i putne signalizacije i tako dalje. Nedavno dodavanje ANCAP-a u kod Modela Y, koincidira sa startom prodaje tog vozila u australijsko-azijskoj zoni“, rekao je Vilijams.

Pol Marić, novinar iz CarExperta, koji je inicijalno objavio vijesti u vezi s potencijalno spornim kodom, revidirao je prvobitnu priču da bi uključio nove nalaze. Razgovaravši i s GreenTheOnlyjem i Vilijamsom iz Euro NCAP-a, Marić je proširio istraživanje i otkrio da bi razlog izmjene na softveru mogao zapravo biti koristan za kupce Tesle.

Prema novoj priči, Teslina vozila koja su testirale agencije poput Euro NCAP-a, posjeduju razvojni softver koji nije bio distribuiran u vozne parkove kupaca u vrijeme testiranja. GreenTheOnly i Euro NCAP su potvrdili da ne mogu da uporede razvojni softver sa serijskom verzijom, kako bi uvidjeli šta je tačno izmijenjeno u vezi s bezbjednošću, što bi moglo da utiče na rezultate testa. U prvim izvještajima, spekulisalo se da izmjene na kodu mogu uticati na to kako Teslina vozila funkcionišu tokom ADAS testova.

Na kraju krajeva, mada su automobili testirani s razvojnim kodom, softver bi mogao naknadno da pronađe mjesto u vozilima namijenjenim za prodaju, što zapravo poboljšava sveukupnu bezbjednost. Istraga Euro NCAP-a je otkrila da je Tesla zaista uveo razvojni softver u serijska vozila nakon testiranja.

„Euro NCAP omogućava proizvođačima da ažuriraju svoja vozila do nivoa na kojima su testirana. Sve to ide u korist kupaca automobila, jer proizvođači iznalaze načine da im ponude najrazvijenije dostupne sisteme s najboljim učinkom“, rekao je Vilijams za CarExpert. „Međutim, Euro NCAP zahtijeva da testirani automobili budu isti kao oni u proizvodnji u vrijeme objavljivanja rezultata ispitivanja.“

Do sada, Euro NCAP je bio uspješan u usklađivanju hronologije ažuriranja softvera za Tesla Model 3, Model Y i Model X. U svim slučajevima, Euro NCAP je utvrdio da su ažuriranja softvera usklađena s očekivanim vremenskim okvirom. Konkretno, nakon što Euro NCAP nasumično odabere vozila za testiranje, Tesla nastavlja da unapređuje softver. On se praktično „zamrzava“ i instalira na probna vozila pred početak testiranja koja sprovodi Euro NCAP.

Utvrđivanje rezultata može potrajati i do tri mjeseca, od početka testova do objavljivanja. Samim tim, Tesla ima dosta vremena da uvede razvojni softver u proizvodnju. Poboljšana varijanta se uvodi u vozila preko OTA-e prije objavljivanja rezultata Euro NCAP-a. To znači da je Tesla koristio rezultate ove organizacije da dodatno poboljša softver u svojim automobilima, prije nego što su rezultati objavljeni. Takođe, na ovaj način se osigurava da se verzija softvera koja se koristi za testove nalazi i u vozilima kupaca u vrijeme kada se testovi objave.

Euro NCAP priznaje da nije mogao da verifikuje promjene u razvoju koda testiranih vozila. Ipak, Tesla ih je uvjerio da su elementi koji se odnose na bezbjednost u okviru razvojnog koda obezbijeđeni  kupcima putem ažuriranja „putem etra“. Vilijams je potvrdio za CarExpert da će Euro NCAP objaviti verzije softvera za buduća testiranja, da bi čitav proces bio transparentniji.


(Auto Moto Show/Autoblog.rs)

Тагови:
  • 14:00 Телетрговина

    Телетрговина

  • 14:15 Серија: Авионџије (Р) (12+)

    ''''Серија 'Авионџије' је домаћи ситком у режији и према идеји Саше и Ивана Ал Хамеда.

  • 14:45 Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

    '''Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

  • 15:30 Серија: Крваво цвијеће (12+)

    Страсна љубавна прича двоје појединаца.

  • 16:30 Вијести у 16:30

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?