Južnokorejska automobilska industrija

Hyundai se vraća na japansko tržište nakon neuspeha s početka vijeka

  • Извор: Агенције
  • 24.04.2022. 11:29

Južnokorejska automobilska industrija se značajan period vremena razvijala zahvaljujući masivnoj podršci japanskih kompanija, pa su tako one obezbjeđivale tehnološka rješenja, komponente, sklopove, pa čak i potpuno licencirane automobile.

A onda se 2001. godine, Hyundai odvažio da pokuša da pokrene prodaju na japanskom tržištu. Rezultati su dostigli vrhunac tri godine kasnije kada je isporučeno 2,5 hiljada automobila, dok su već na kraju 2009. godine, Korejci bili prinuđeni na povlačenje zato što nisu uspjeli da postignu uspjeh. Sada su spremni da okušaju sreću po drugi put.

Novouspostavljeno zavisno društvo će ponijeti ime Hyundai Mobility Japan i poslovaće u skladu s novim poslovnim modelom. Prvo, neće posjedovati tradicionalne dilersko-distributivne centre. Do sada su samo dva "brendirana butika" otvorena u Tokiju i Jokohami, dok će se kasnije istovjetni maloprodajni hramovi pojaviti i u gradovima Nagoja i Fukuoka, ali je ideja da se kupcima ponudi mogućnost upoznavanja s vozilima i u velikim tržnim centrima.

Dodatna opcija se ogleda i u uspostavljanju takozvane internet prodaje, što je operacija koja bi trebalo da otpočne već od 2. maja. Za taj dio ponude će se pobrinuti eksterni pružaoci usluga ovog tipa.

Druga činjenica koju odmah treba staviti u prvi plan tiče se toga da Korejci planiraju da Japancima ponude isključivo električna vozila. Tu mislimo na baterijski Hyundai Ioniq 5 u četiri izvođenja i s cijenom koja se kreće u rasponu od 37 do 46 hiljada dolara, ali i vodonični krosover Hyundai Nexo. Njegova cijena je na startnoj koti od 60 hiljada dolara i nudi se u samo jednom izdanju.

Reći ćemo da su pokretači ponude vozila marke Hyundai u Japanu, zamislili da isporuke komercijalnih vozila započnu u julu, dok je mislima preduzetnika i pokretanje programa koji se temelji na uspostavljanju pretplatničkog odnosa.

Uzgred budi rečeno, japansko automobilsko tržište je ekstremno bitno u svjetskim razmjerama. Po obimu prodaje se smješta na nevjerovatno visoko, treće mjesto, odmah iza kineskog i američkog, ali je istovremeno potpuno samodovoljno.

Prošle godine je na dalekoistočnom azijskom ostrvu isporučeno 3,65 miliona novih automobila, a samo njih 260 hiljada (uključujući i kamione) je bilo iz uvoza. To će reći da 93 odsto japanskog tržišta drže domaći brendovi. Pride, skoro kompletnih uvoznih 7% prodajnog miksa na japanskoj teritoriji čine evropski proizvođači, uz opasku da je poseban šik imati automobil s volanom na lijevoj strani. Nasuprot tome, rukovodstvo Hyundaija je voljno da Japancima isporučuje automobile s obručem upravljača na desnoj strani, onoj koja je prirodna za to tržište, s obzirom na činjenicu da se tamo vozi lijevom stranom druma, prenosi AutoRepublika.

Тагови:
  • 16:40 Серија: Љубавни залогаји(12+) (Р)

    ’Љубавни залогај’ узбудљива је авантура два пријатеља Џонија и Шукија који на Дорћолу отварају ресторан ’на црно’, а који носи исти назив као и нови симпатични ситком.

  • 17:00 Серија: Насљедници (12+) (Р)

    ''''Данска серија 'Насљедници', отвара причу о породици познате и ексцентричне умјетнице, Веронике, која након смрти своју дјецу ставља на велики испит живота.

  • 17:50 Емисија: На ивици терена (Р)

    Наши 'златни момци' Андреј Кнежевић и Иван Драгичевић упознаће вас са искуствима играча, њиховим циљевима, жељама, и приближити вам живот великих српских спортиста који су се већ уписали у историју највећих европских клубова.

  • 18:20 Емисија: Путуј, пробај, заволи са Лазаром (Р)

    Емисија: Путуј, пробај, заволи са Лазаром (Р)

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 Недјељне вијести са Предрагом Ћурковићем

    ‘Недјељне вијести са Предрагом Ћурковићем’ преглед је седмице са пажљиво одабраним актуелним темама, коментарима, саговорницима и занимљивим приступом најважнијим информацијама из земље, региона и свијета.