Искусни возачи су вјероватно бар једном морали да се суоче са непријатном ситуацијом замјене точка.
Ипак, није лоше да се подсјетимо како се то ради, а почетницима овај водич може бити драгоцјен.
Пратећи ових пет корака, лако ћете замијенити точак на свом аутомобилу у случају било какве незгодне ситуације у којој вам је пукла гума. Нећете морати да чекате на шлеп службу ако сте негдје у "недођији", а уколико се бојите да је компликовано, промијенићете мишљење након овога. Па, да почнемо.
1. Безбиједно паркирајте аутомобил
Када примјетите да вам је пукла гума, полако смањите брзину, упалите сва четири мигавца и потражите равну дионицу пута. Ово је важно и како бисте осигурали да вас возачи који наилазе виде. Увјерите се да је аутомобил у П (аутоматски мјењач) или у брзини (мануелни мјењач) и да је ручна кочница подигнута прије него што угасите возило.
2. Извадите резервну гуму и алат
Ваша резервна гума би требало да се налази у гепеку, испод "тепиха". Провјерите да ли је надувана и спремна за вожњу. Извадите дизалицу и кључ за точкове из возила (вјероватно су одмах ту, али провјерите упутство ако их не видите).
3. Олабавите шрафове и поставите дизалицу
Ваше возило може имати раткапну која покрива шрафове точка - прво је уклоните. Користећи кључ за точкове, олабавите (немојте скидати) шрафове у смјеру супротном од казаљке на сату, док је возило и даље на земљи.
Поставите дизалицу испод мјеста за подизање, испод прага аутомобила (погледајте упутство за употребу возила за исправно мјесто подизања) и подигните возило око 15 цм изнад земље. Није лоше да положите резервни точак испод аута, како би га задржао у случају да падне са дизалице.
4. Процес замјене
Када је точак одигнут, уклоните шрафове точка и држите их ту негдје код себе. Уклоните точак на ком је гума пукла, и положите га на страну тако да се не откотрља. Замијените га резервним, тако што ћете поравнати фелну са шрафовима точка. Вратите шрафове и затегните их рукама (немојте затезати до краја).
5. Финални кораци
Спустите возило назад на земљу и затегните до краја. Не заборавите да вратите точак са издуваном гумом и алат назад у аутомобил. Морате се увјерити да је резервни точак безбједан за вожњу. Ако нисте близу сервиса и гуми је потребно да је надувате, возите полако до најближе бензинске пумпе. Привремене резервне гуме захтијевају око 4.1 бара притиска, преноси б92.