Корејски произвођач

Киа планира нове хечбек моделе за Европу

  • 09.06.2025. 09:55

Киа је посвећена лансирању више хечбекова и лимузина, умјесто да се у потпуности фокусира на СУВ возила, док се припрема за европско лансирање СУС и електричних хечбекова.

У ексклузивном разговору за "Аутокар", извршни потпредсједник Кије, Тед Ли, рекао је да и даље постоји потражња хечбек модела, посебно у Европи. Потврдио је и да ће компанија наставити да их нуди, уз најаву лансирања потпуно нових породичних хечбек модела.

Први од ових нових хечбекова, ЕВ4, биће први електрична Киа који ће се производити у Европи. Хечбек ће се производити у Кијиној фабрици у Словачкој, али ће се такође нудити као лимузина увезена у Европу из Јужне Кореје.

Њему ће се придружити нови К4, који је представљен у хечбек форми на овогодишњем салону аутомобила у Њујорку и на крају ће замијенити одлазећи Сид у Европи.

ЕВ4 замјењује Сид у словачкој фабрици, тако да ће К4 бити увожен у Европу из Кијине фабрике у Мексику, како у хечбек тако и у лимузинској варијанти.

Караван верзија К4 је такође примјећена на тестирању, што би требало да буде троструки моделски асортиман за К4 прије очекиваног лансирања касније ове године.

У ширем смислу, Ли вјерује да Киа тренутно има "јаку позицију у Европи". Додао је: "Посебно у Великој Британији, гдје имамо веома јак став."

Иако је продаја Кије у Европи благо опала у 2024. години, ипак је порасла за више од 30 одсто од 2020. У Великој Британији, Киа је продала више од 100.000 аутомобила три године заредом и тренутно је трећи најпродаванији бренд у 2025. години.

Повећана конкуренција у Европи од стране кинеских брендова ствара "тешко тржиште", признао је Ли, али ће Киа настојати да додатно ојача своју постпродајну услугу и снабдијевање дијеловима.

"Морамо да ојачамо предности Кије на тржишту", рекао је.

Киа се неће уплести у цјеновни рат у Европи због нове конкуренције и неће "гурати" аутомобиле на тржиште; умјесто тога, задржаће фокус на преосталим вриједностима, што сматра дјелимично одговорним за "одрживи раст" који је бренд уживао, преноси "АутоБлог".

Ли је рекао да је Киа то постигла одржавањем "стратегије привлачења потражње", којом се аутомобили не гурају дилерима и купцима по сниженим цијенама, већ се производе и продају према потражњи купаца. Описујући ово као "здрав циклус", Ли је рекао: "Можда звучи веома лако, али у стварности захтијева веома јаку одлучност и осјећај принципа."

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 12:30 Аграр (Р)

    '' Аграр (Р)

  • 12:55 Прича се (Р)

    '' Прича се (Р)

  • 13:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 14:00 Кето Кухињица

    ''Кето Кухињица

  • 14:15 Серија: Ало ало (Р)

    Серија: Ало ало (Р)

  • 14:45 Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

    ''Од јутра до сутра' у режији Михајла Вукобратовића заправо је адаптација аргентиске серије 'Успјешни Пелсови', и прати живот иза и испред камера омиљеног ТВ пара, Срне и Марка.