Творац открио све о насљеднику легенде

Откривена и цијена: Сви детаљи о новом Југу

  • 31.05.2025. 15:09

Југо је прије неколико дана најавио званични повратак и објавио планове за производњу градског аута сличног моделу који се 80-их и 90-их година производио у Крагујевцу.

На Кар Дизајн Ивент 2025. у Минхену представљена је макета која открива вањски дизајн будућег Yуга, а очито је да хечбек с троје врата инспирацију вуче из легендарног оригинала с правоугаоним облицима, ограниченим димензијама и равним, минималистичким површинама. Све то је украшено с модерним детаљима попут свјетлосних потписа, освијетљене маске и лога марке.

Миљана Кулић ради у печењари

Миљана Кулић ради у печењари

У коначној производној верзији, Југо ће се вратити као приступачан модел с троје врата под поновно рођеним именом Југо Аутомобил, а за све је заслужан др Александар Бјелић, њемачки професор с коријенима из Србије.

Након представљања макете, "Дејли Мајл" је ексклузивно разговарао с Александром који за себе каже да је колекционар аутомобила, активни члан неколико ауто-клубова и представник ФИВА, глобалне федерације класичних аутомобила. Његово искуство у аутоиндустрији произлази из 20 година активног рада на неколико националних и међународних руководећих позиција у аутомобилском сектору, у ЗФ-у, Бошху, Бехру...

"Посебност имена Југо је његова историја. Већина људи мисли да ‘Југо‘ потиче од имена Југославија. Међутим, то није истина. Први модели звали су се Југо са словом ‘Ј‘, а име су добили по топлом и влажном јадранском вјетру који пуше с југа. Име Југо ми је важно јер је то био аутомобил домаће израде с дијеловима из цијеле земље. Југо је имао исти циљ као Форд с Моделом Т и Волксваген с Бубом: створити аутомобил за све", каже Александар.

Изнио је и своје мишљење о оцјени Југа каоо најгорег аутомобила у историји.

"Морате узети у обзир да је Југо када је први пут увезен у САД, био ауто којег су Американци највише увозили те 1985. године. Данас Југо има врло јаку базу обожавалаца и култни статус. Стога нема потребе поправљати репутацију јер није била тако лоша како су је многи Американци описивали. Многи занемарују његову тадашњу цијену од 3.990 долара. Аутомобили двоструко скупљи од Југа нису били ништа лошији, али ни бољи", говори он.

Нови Југо намијењен је и млађим али и старијим генерација.

Авион се срушио на кућу, има погинулих

Авион се срушио на кућу, има погинулих

"Мислим да ће циљати на млађе и старије генерације. На старије који се сјећају првог Југа с том носталгичном нотом и млађе који траже приступачан и забаван ауто. Југо ће бити доступан на свим релевантним тржиштима гдје се тренутно продају марке попут Дачије и Фијата. Наравно, због историје, тржишта бивше Југославије и Балкана биће у снажном фокусу, али не искључиво. Без обзира на лошу репутацију, да само ја доносим одлуке, дефинитивно бих циљао на тржиште САД", наставља Александар.

Открио је и када стиже нови Југо.

"То није само нада. То је чињеница. У 2027. години представићемо прототип с четвороцилиндричним мотором с унутрашњим сагоријевањем. Тим је већ започео рад. Мотор и погонски склоп осигурава партнер, чије име још не могу рећи. Тренутно тражимо ‘партнера за сарадњу‘ за производњу. Дакле, зависи од тога када ћемо осигурати произвођача оригиналне опреме за серијску производњу. Ако се прави партнер пронађе најкасније до 2027, производња би могла започети 2028./2029", најавио је.

Што се тиче душе аута, односно мотора, Александар каже:

"Прототип ће користити четвороцилиндрични мотор, а желимо да производни модел има избор између 1,2-литарског мотора од 120 КС или 1,4-литарског мотора од 150 КС. По мом мишљењу, ово је најбоља опција за такво путничко возило компактне величине и тежине".

Ово су страдали у тешкој несрећи у БиХ

Ово су страдали у тешкој несрећи у БиХ

А када је ријеч о цијени?

"Циљ је да будемо испод 20.000 евра. То је неопходно, иначе би филозофија Југа пропала. Биће то почетни модел, али са свим главним функцијама модерног аутомобила, попут откључавања без кључа, електричних прозора и ретровизора, клима уређаја и навигације... Али цијена мора остати испод 20.000 евра. Разговарао сам с разним произвођачима о трошковима и ова цијена није нереална, може се испунити", рекао је Александар.

Биће у опцији и више модела.

"Тренутно смо под великим притиском јер радимо на Југо Родстеру који ће бити представљен у мјерилу 1:5 у Њемачкој у септембру, а у октобру ћемо у Њујорку представљати Југо СУВ. Размишљамо још о варијанти с пет врата, као и о кабриолету", најавио је Александар.

Открио је и име.

"Назив првог модела нове марке Југо, малог хечбека с троје врата биће Сиај. Ово је комбинација првих слова имена моје дјеце: Салина Изабела и Алиса Џасмин", закључује Александар Бјелић.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: