Вожња преко границе због јефтинијег горива је позната пракса међу многим возачима широм Европе. Међутим, у једној далекоисточној држави су одлучили да доскоче тој навици, и то на врло оригиналан начин. Наиме, у Сингапуру не смијете да напусте државу са резервоаром горива који није пун.
Сингапур је већ годинама једно од најскупљих мјеста на свијету за власништво аутомобила. Да бисте уопште имали право да купите возило, прво морате да платите такозвани ЦОЕ, сертификат о власништву, који кошта 70.000 евра. Затим долази АРФ, посебна такса на куповину возила, чији износ се базира на вриједности аутомобила и може да достигне и до невјероватних 320 одсто.
Додајте томе високе порезе и додатне намете и цијене обичних аутомобила се пењу у небеса.
Тако рецимо обична Тојота Цоролла у Сингапуру кошта више од 110.000 евра.
Упркос таквим цијенама, гориво у Сингапуру и даље има релативно "нормалну" цијену, литар бензина кошта око 1.90 евра, отприлике као на скупљим тржиштима у Европи. Проблем настаје у поређењу са сусједном Малезијом, гдје је литар само 40 центи. Граница између двије државе је лако доступна свим становницима Сингапура. Најудаљенија тачка ове државе је удаљена тек педесетак километара од Малезије и многима је то био савршен начин да напуне резервоар за ситниш.
Али Сингапурци не би били Сингапурци да нису увели правило које све мијења. Такозвано правило "Three-Quarter Tank Rule" прописује да ниједно возило регистровано у Сингапуру не смије да напусти државу с резервоаром напуњеним мање од 75 одсто.
Правило важи за аутомобиле на бензин, дизел и компримовани гас, а наводно се досљедно спроводи на граничним прелазима. Онима који прекрше правило слиједи казна до 500 сингапурских долара (око 330 евра), а осим глобе, морају да се врате и наточе гориво.
Ова помало апсурдна, али генијална мјера за државни буџет, још један је доказ колико далеко може ићи фискална креативност мале државе која зна како узети "брдо новца" од својих грађана, преноси "АутоБлог".