Високи трошкови одржавања нису резервисани само за супераутомобиле и хипераутомобиле.
Власник једног модела Доџ Челенџер 392 објавио је да му је овлашћени сервис Стелантиса тражио више од 1.500 долара (око 1.300 евра, односно око 2.500 КМ) за замјену свјећица.
Понуда је стигла из салона "Керни Меса Крајслер Доџ Џип Рам" у Сан Дијегу (САД), гдје су му за замјену свјећица тражили "приступачних" 1.534,52 долара.
НГК Ласер Платинум свјећице, које одговарају оригиналним (ОЕМ) дијеловима, заиста нису јефтине, али нису ни претјерано скупе - један корисник на Редиту каже да их је нашао за 232 долара.
Како би то провјерили, екипа са портала "Карскупс" је направила кратко истраживање. У продавницама као што су Аутозон, Адвенс Ауто, Напа и Орајли, најскупље свјећице за Доџ Челенџер 392 из 2015. коштају око 246 долара. Дакле, цијена свећица очигледно није прави проблем.
Да ли је мотор захтјеван?
На интернету постоји водич за замјену свјећица и све изгледа врло једноставно. Будући да је ријеч о В8 мотору, све свјећице су лако доступне. Смјештене су испод бобина које се налазе испод пластичних поклопаца вентила, а ти се поклопци лако скидају. Након што се уклоне још неки ситни дијелови, бобине се изваде и свјећице су одмах доступне.
Истина је да овај мотор има двије свјећице по цилиндру па посао траје мало дуже, али чак и да узмемо пола траженог износа, то је и даље више од 700 долара - што је потпуно претјерано.
Карскупс је покушао да контактира сервис и тражи додатна појашњења, али до тренутка писања текста нису добили одговор. Корисник који је објавио рачун потврдио је да се цијена односи искључиво на свјећице и рад, без додатних трошкова.
Рачун може служити као подсјетник колико је важно знати барем основне ствари о одржавању аутомобила, јер вас то понекад може спасити од бесмислених трошкова у стотинама, па и хиљадама долара.