Damjanović: Naredne školske godine opširnije gradivo o genocidu nad Srbima

  • 08.04.2017. 12:26

Direktor Pedagoškog zavoda Republike Srpske Predrag Damjanović rekao je Srni da će već od naredne školske godine učenici završnih razreda osnovnih i srednjih škola u Srpskoj opširnije izučavati odbrambeno-otadžbinski i Drugi svjetski rat, sa akcentom na genocid nad Srbima u naci-fašističkoj Nezavisnoj Državi Hrvatskoj /NDH/.

Damjanović je s tim u vezi naveo da bi, u skladu sa izmjenama nastavnog plana i programa, naredne godine trebalo da bude raspisan konkurs za nove udžbenike srpskog jezika i istorije.

"Očekujemo da će u novom nastavnom planu i programu biti mnogo više sadržaja o genocidu nad Srbima u NDH i odbrambeno-otadžbinskom ratu", naveo je Damjanović.

On je dodao da je Ministarstvo prosvjete i kulture Srpske, tragom inicijativa Odsjeka za istoriju banjalučkog Filozofskog fakulteta i udruženja proisteklih iz odbrambeno-otadžbinskog, rata već organizovalo seminare o ovim temama za profesore istorije i srpskog jezika u cijeloj Republici.

"Kada se god uvode neke novine, naiđe se na otpor. Neki ljudi, koji predaju istoriju u školama, još nisu načisto da li mi o ovim temama smijemo otvoreno pričati. To su te neke unutrašnje kočnice, ali mislim da je pravo vrijeme da se o ovim stvarima otvoreno govori", poručio je Damjanović.

Edukacije o zločinima NDH nad Srbima je u protekloj godini pohađalo 1.200 nastavnika srpskog jezika i istorije iz Srpske.

(Srna)

  • 12:00 Телетрговина

    Телетрговина

  • 12:15 Документарни програм

    ''Документарни програм

  • 13:10 Емисија: Народ прича (Р)

    Ауторска путописно-репортажна емисија новинарке Биљане Стокић.

  • 13:40 Телетрговина

    Телетрговина

  • 13:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 14:00 Емисија: Ћирилица (Р)

    Провокативна питања и још провокативнији одговори, бујица опречних ставова и речи, теорије и докази, неоткривено – све носи уреднички потпис Марића који на интересантан начин сучељава различита мишљења и огољава стварност.