Ligier JS50 se u mnogim državama Еvrope etablirao kao kompaktno rješenje za gradsku mobilnost.
Vozilo je dovoljno malo da se provuče kroz prometne gužve, dovoljno jednostavno da ga mogu voziti i tinejdžeri sa dozvolom AM kategorije za moped, i dovoljno opremljeno kako bi zadovoljilo moderne potrebe. Nova verzija ovog "auta" donosi neočekivani zaokret.
Naime, uz već postojeću električnu opciju, dolazi i sa potpuno novim dizelskim motorom zapremine 500 cm3, nazvanim RЕVO D+. Ovaj motor razvija samo 8 KS i 27 Nm okretnog momenta, a Ligier ističe da je izuzetno tih i bez značajnih vibracija. Najimpresivnija je niska prosječna potrošnja od 3,0 l/100 km, što omogućava doseg veći od 500 km zahvaljujući spremniku goriva od 17 litara.
Vozilo je homologovano u klasi četvorocikla L6e, što znači da se može voziti već od 14. do 16. godine starosti, zavisno o državi. U Hrvatskoj je ta granica 15 godina. Zbog toga je maksimalna brzina ograničena na 45 km/h, kao i kod mopeda. Dovoljno za gradske ulice, kvartovske vožnje i kraće međugradske dionice.
Iako mali (dug je 2,95 metara) JS50 nudi iznenađujuće praktičan gepek od čak 471 litre. Vizuelno je doživio blago osvježenje, ali je ostao prepoznatljiv i simpatičan. Unutrašnjost donosi iznenađujuće ozbiljan tehnološki paket: klima uređaj, 10-inčni ekran sa podrškom za Еpl kar plej i Android Auto, kamera za vožnju unazad, USB-C priključci, bežično punjenje mobilnih telefona, pa čak i Pionir Hi-Fi sistem.
Početna cijena dizelske verzije u Njemačkoj iznosi 14.990 evra, dok bolje opremljeni modeli u "Ultimejt" paketu idu do 20.490 evra. Time je ovaj "auto" prilično skup jer se za isti iznos može dobiti i pravi automobil. No, ovaj model ima i neke prednosti u odnosu na njega. Osim toga što se može voziti bez vozačke dozvole B-kategorije, registracija i osiguranje su takođe mnogo jeftiniji.
Zanimljivo je da Ligier dizel i dalje vidi kao relevantan pogon, uprkos sve većem pritisku elektrifikacije. U ponudi je i električna verzija sa dosegom do 192 kilometra, ali upravo ova dizelska opcija cilja na korisnike koji još nemaju pristup punionicama ili jednostavno žele veću autonomiju bez razmišljanja o kablovima.
Ovaj Ligier se u Hrvatskoj zvanično ne prodaje, no na tržištu imamo ili smo imali sličnih modela, doduše uglavnom električnih. Najistaknutiji od njih je bio Opel Roks-e, električni "auto" sa, takođe, 8 KS koji se prodavao za od 9.990 evra, prenosi b92.