Na međunarodnom forumu o sportskom turizmu, koji je okupio vodeće stručnjake iz oblasti sporta, turizma i medija iz cijelog regiona i Еvrope, međunarodna biciklistička trka "Beograd Banjaluka" predstavljena je kao jedan od najuspješnijih primjera kako sport može biti direktan generator turističkog, ekonomskog i medijskog razvoja.
Ova trka, koja je ove godine održana po 19. put, okupila je 175 takmičara iz 37 zemalja svijeta, što predstavlja maksimalan broj dozvoljen po pravilima Svjetske biciklističke federacije (UCI).
U četiri takmičarska dana, trka je prošla kroz ukupno 21 grad i opštinu u Srbiji i Republici Srpskoj, povezujući regije, ljude i zajedničke vrijednosti, sa ukupnom dužinom trase većom od 600 kilometara. Više od 300 novinara i medijskih kuća iz regiona i Еvrope pratilo je trku, a direktni TV prenosi obuhvatili su više od deset zemalja, uz procijenjeni domet od preko sedam miliona gledalaca.
- Naš cilj nije bio da pravimo samo sportsku trku – željeli smo da stvorimo nacionalni pokret, da uz pomoć sporta i medija promovišemo identitet Republike Srpske, njene prirodne ljepote, kulturne vrijednosti i ugled u svijetu. Danas "Beograd Banjaluka" nije samo sportski događaj – to je simbol srpskog zajedništva, snage i ponosa - poručio je Vladimir Kuvalja, direktor trke "Beograd Banjaluka".