На међународном форуму о спортском туризму, који је окупио водеће стручњаке из области спорта, туризма и медија из цијелог региона и Европе, међународна бициклистичка трка "Београд Бањалука" представљена је као један од најуспјешнијих примјера како спорт може бити директан генератор туристичког, економског и медијског развоја.
Ова трка, која је ове године одржана по 19. пут, окупила је 175 такмичара из 37 земаља свијета, што представља максималан број дозвољен по правилима Свјетске бициклистичке федерације (УЦИ).
У четири такмичарска дана, трка је прошла кроз укупно 21 град и општину у Србији и Републици Српској, повезујући регије, људе и заједничке вриједности, са укупном дужином трасе већом од 600 километара. Више од 300 новинара и медијских кућа из региона и Европе пратило је трку, а директни ТВ преноси обухватили су више од десет земаља, уз процијењени домет од преко седам милиона гледалаца.
- Наш циљ није био да правимо само спортску трку – жељели смо да створимо национални покрет, да уз помоћ спорта и медија промовишемо идентитет Републике Српске, њене природне љепоте, културне вриједности и углед у свијету. Данас "Београд Бањалука" није само спортски догађај – то је симбол српског заједништва, снаге и поноса - поручио је Владимир Куваља, директор трке "Београд Бањалука".