Бену

На Земљу стиже комад најопаснијег познатог астероида

• Извор: Радио Сарајево
  • 23.09.2023. 08:39

Комад најопаснијег астероида познатог човјеку слетјеће на Земљу ове седмице када "падне" на тло у Јути.

Ријеч је о комаду стијене и прашини, који долазе сa астероида Бену, који је широк отприлике 530 метара и за којег се претпоставља да има шансе да у наредних вијек или два удари у нашу планету.

Бену је означен као 'потенцијално најопаснији' астероид којег смо до сада открили.

Научници су утврдили да постоји шанса 1 према 2.700 да ће Бену ударити у Земљу 24. септембра 2182. године, па иако су то прилично мали изгледи, научници је дефинитивно не желе потпуно занемарити.

Такође, шансе су један према 1.750 да ће Бену пасти на Земљу до 2.300.

У наш регион стиже жута, крвава или блатна киша: Шта је то

У настојању да сазна више о астероиду, НАСА је 2016. лансирала своју свемирску летјелицу ОСИРИС-РЕx како би отпутовала до Бенуа и прикупила узорак камења и прашине са површине, преноси "Радиосарајево".

Овај узорак са астероида требао би да слети на Земљу ове седмице, када свемирска летјелица пусти капсулу с узорком изнад Земљине атмосфере.

Ако све буде ишло по плану, капсула ће се у недјељу (24. септембра) спустити падобраном на полигон за тестирање и обуку Министарства обране у Јути.

Након што капсула слети на Земљу, покупиће је тим ОСИРИС-РЕx и однијети у посебну просторију како би се избјегла контаминација.

Мисија је проведена с циљем помоћи научницима у истраживању како су планети настали и како је настао живот, као и побољшања нашег схватања астероида који би могао ударити у Земљу.

Шта вам раде дјеца? Поново опасан и глуп тренд на друштвеним мрежама

Професор Данте Лаурета, главни истраживач мисије, објаснио је важност пројекта коментаришући:

"Када донесемо 250 грама астероида Бену натраг на Земљу, посматраћемо материјал који је постојао прије наше планете, можда чак и прије нашег Сунчевог система. Покушавамо открити што више о нашој историји. Како је настала Земља и зашто је настањив свијет? Одакле су океани добили воду; одакле је дошао зрак у нашој атмосфери; и што је најважније, који је извор органских молекула које чине сав живот на Земљи?"

• 10:30 Ловачки савети (Р)

ТВ серијал "Ловачки савети" се бави саветима за ловце и оне који би то да постану.

• 11:30 Емисија: Аграр (Р)

Актуелне приче из свијета домаће и регионалне пољопривреде.

• 11:55 Вијести

Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

• 12:15 Инстаграм, живот под филтером, документарни програм

'' 'Инстаграм, живот под филтером, документарни програм

• 13:10 Емисија: Досије (Р)

Емисија која је дуги низ година дио нашег програма, 'Досије', расвијетљава догађаје у које мало ко смије да завири, проговора о актуелним темама о којима се ћути, распакује чињенице случајева злочина, криминала и корупције.