Ново истраживање компаније Галуп показује да 60 одсто наставника у основним и средњим школама широм Сједињених Америчких Држава користи неки облик алата вјештачке интелигенције (АИ) у свом раду.
Најчешће се АИ користи за израду радних листова и наставних активности, прилагођавање материјала индивидуалним потребама ученика и припрему наставних јединица, преноси Буг.хр.
Уштеђено вријеме, које извјештај назива "АИ дивиденда", наводно се враћа ученицима кроз већу пажњу наставника и квалитетније међуљудске односе.
Наставници су изјавили да им употреба вјештачке интелигенције побољшава квалитет рада: 74 одсто њих користи је за административне задатке, а 57 одсто за оцјењивање. Ипак, 16 одсто наставника сматра да АИ негативно утиче на квалитет њиховог рада.
Студија је такође открила да АИ алати помажу у превазилажењу постојећих образовних разлика: 57 одсто наставника вјерује да ће вјештачка интелигенција побољшати доступност образовних материјала за ученике са инвалидитетом. Међу наставницима који раде у специјалном образовању, тај проценат је још већи – 65 одсто.
Важно је напоменути да се ове користи претежно јављају код наставника који редовно користе АИ. Они који употребљавају алате мање од једном седмично биљеже значајно мању уштеду времена у поређењу са активнијим корисницима.
Међутим, 40 одсто наставника још увијек уопште не користи АИ, а само 19 одсто наводи да њихова школа има дефинисана правила о употреби вјештачке интелигенције у настави. Примјена се разликује и у зависности од типа школе: наставници у средњим школама најчешће користе АИ, али су истовремено и најсклонији противљењу њеном коришћењу.
Извјештај је показао да су и наставници и ученици забринути како ће АИ утицати на развој критичког мишљења и отпорност у рјешавању проблема.
Упркос изазовима, истраживање остаје оптимистично у погледу тога како би вјештачка интелигенција могла да унаприједи образовни систем.